Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
A svéd LM Ericsson AB a vártnál alacsonyabb 2010-es első negyedévi eredményről és forgalomról számolt be a gazdasági válság utóhatásaképpen lecsökkent hálózatüzemeltetői beruházások miatt.
A távközlési berendezések piaca 2009-ben súlyos visszaesést szenvedett el a beruházások csökkenése miatt.
Az Ericsson üzemi eredménye a közös vállalkozások és az átszervezési költségek leszámításával 4,5 milliárd svéd korona lett (625 millió dollár), szemben az egy évvel ezelőtti 4,7 milliárd koronával. A Reuters által elemzők körében végzett felmérés átlagosan 4,8 milliárd koronás eredményt jelzett előre az idei első negyedévre.
Az értékesítési árbevétel 45,1 milliárd korona lett az elemzők által várt 48,4 milliárd helyett, a tavalyi 49,6 milliárd után.
Az adózott eredmény a március végén zárt negyedévben 1,3 milliárd korona lett (180 millió dollár) a tavalyi 1,72 milliárd után.
Az Ericsson költségcsökkentési programjának keretében végrehajtott átszervezések költségei 2,2 milliárd koronára rúgtak a negyedév folyamán. A konszern 2009 első negyedévében léptette életbe átfogó költségcsökkentési programját és az idei második negyedévben
számít lezárására. A programtól összesen 15 milliárd koronás kiadásokat követően évi 15-16 milliárd koronás megtakarítást vár a konszern.
A világszerte több mint 85 ezer alkalmazottat foglalkoztató Ericsson egyike a legnagyobb svéd vállalatoknak.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
- Megháromszorozta nyereségét a Philips
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.