Projektmenedzsment-világnap - hazai vonatkozásokkal
Az első nemzetközi projektmenedzsmentnaphoz való hazai csatlakozás alkalmából november 6-án közös sajtótájékoztatót rendeztek a magyarországi projektmenedzser szakmát tömörítő szakmai egyesületek (Fővállalkozók Országos Szövetsége, Hírközlési és Informatikai Egyesület, Magyar Projektmenedzsment Szövetség és PMI Budapest Hungary).
Kovács István Vilmos, az NFÜ fejlesztési elnökhelyettese hangsúlyozta: az ország előtt álló, nagy jelentőségű, legtöbbször EU-s támogatást is felhasználó projektek sikeres teljesítése igényli a projektmenedzsment (pm) fejlesztését és reflektorfénybe állítását. A pm szakma megfelelő helyet kell kapjon a hazai képzési rendszerben, a tudománynak is minden segítséget meg kell adnia, hogy a projektmenedzsment-kultúra kellően terjedjen Magyarországon.
Török Ádám akadémikus szerint a menedzsmenttudományok, a gyakorlati pm fejlődésének, kutatásának új lendületet adhat egy ilyen projektmenedzsment-világnap. Véli: a vállalati együttműködések jövedelemteremtő képességében a pm jelentős értéktermelő tevékenység függ a projekt vezetőjének kompetenciájától. A pm szociális technológiának tekinthető és ennek a műszaki technológiához illesztése meghatározó a vállalati sikerességben. Török szerint a projektmenedzsment, mint szakma elismert, de mint tudomány Magyarországon még kevéssé elfogadott. El kell érni, hogy a nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkező projektmenedzserek bekapcsolódhassanak az egyetemi oktatásba, az egyetemi oktatók ipari kapcsolatokon keresztül egyre gyakrabban vehessenek részt piaci sikerekhez hozzájáruló kutatásokban.
A szövetségek nevében Szalay Imre, a PMI Magyar Tagozatának elnöke többek között elmondta, a magyar pm élet fejlettsége, a szervezetek együttműködése, a hazánkban futó nagy nemzetközi projektek is indokolták, hogy idén mi is csatlakozzunk. Ismertette az október elején indult e-lánc internetes kampányt, melynek célja a magyarországi projektmenedzsmenttel foglalkozó szakemberek megismerése. Ennek eredményeképpen 658 szakember jelentkezett be és adott magáról információkat. A hazai projektmenedzserek 65%-a főállású alkalmazotti tevékenységként végzi a projektek menedzselését, 18% tanácsadó cégből kerül projektekre és csak 7% a független vállalkozásban projektet menedzselő szakember. A projektmenedzserek 56%-a (!) hat évnél hosszabb projektmenedzseri gyakorlattal rendelkezik. A jelentkező menedzserek 17%-a már a nappali képzésben tanulta ezt a szakmát, 19%-uk nemzetközi minősítéssel is rendelkezik.
A sajtótájékoztatón kívül szakmai programmal is adóztak a világnapnak. Félnapos konferenciát rendeztek, „Gigaprojektek és ami mögöttük van” címmel. Ezen bemutatták a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa projektet, a DunaCity Budapest komplex ingatlanfejlesztési projektet, az ITD Hungary által irányított projektek menedzsmentjét, valamint a Vodafone evolúciós EVO világprogramját, amely keretén belül a magyarországi leányvállalat elsőként tért át élesben az új modellre.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója lett az év projektmenedzsere
- Tizenharmadik Projektmenedzser Fórum
- Könyvbemutató konferencia a projektszponzorokról
- Letöltésajánló: ProjectTrack Express
- Bartalis Krisztina az év projektmenedzsere
- Válsághatást enyhítő projektmenedzsment
- IT projektmenedzsment Sybase PowerDesignerrel
- Projektmenedzser-kiválóságok kerestetnek
- Projektmenedzser-képzés a BKF-en
- Eszmefuttatás a tanácsadókról
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.