IVSZ: Átcsoportosítások az operatív programok forrásaiban?
Az Informatika Vállalkozások Szövetségének tudomására jutott információ szerint kormányzati szándék van az operatív programok keretében rendelkezésre álló források egy részének átcsoportosítására. Az IVSZ mindezt csak olyan formában támogatná, mely a megkezdett államigazgatási reformhoz igazodik, továbbra is segíti az informatikai fejlesztések folytatását, legfőképp pedig a gazdaság élénkítését szolgálja.
Az IVSZ információi szerint az Államreform Operatív Programban (ÁROP) megmaradt, eredetileg főleg jogszabály-egyszerűsítésre szánt pénzforrásokat a kormányzat más operatív programba tervezi átcsoportosítani. Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége abban az esetben tudja támogatni ezt a kezdeményezést, ha az átcsoportosított források a gazdaság élénkítését vagy versenyképes tudás megszerzését segítik, mindez pedig a lehető legszélesebb kör – beleértve az informatikai iparág – érdekeit szolgálja, másrészt továbbra is lehetőség adódhat az ÁROP eredeti céljaihoz kapcsolódó informatikai fejlesztések folytatására.
Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Programban (EKOP) rögzített keretösszegeknek 10 százalékát tervezik máshova áthelyezni. Bár az arányokat tekintve ugyan jóval kisebb az átcsoportosítandó forrás nagysága, az IVSZ úgy gondolja, egy ilyen kiemelten fontos területtől nem szabad elvonni támogatásokat, hiszen a tervezett beruházások éppen az államigazgatás takarékosabb és ésszerűbb gazdálkodását hivatottak szolgálni. A globális gazdasági kihívásokra adandó válaszokban valamennyi ország nagy súlyt helyez a gyors alkalmazkodóképességre, a különös piaci sérülékenységek kezelésére. Magyarország helyesen azonosította a kis- és közepes vállalkozások megerősítését versenyképességünk zálogaként, és a közszférát a lehetséges megtakarítások forrásaként. Mindkét területen az informatikai megoldások adják azt az eszközkészletet, amelyen keresztül a beavatkozás legjobban hasznosul, eredményeit azonnal mérni lehet, s a gyorsan változó gazdasági helyzetnek megfelelően lehet utóhangolni. E mellett szól, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség november 4-i szakmai találkozóján Bakács András, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Tudás Főosztályának vezetője az innovációs tervek ismertetésekor bemutatta a kormányprogramban kiemelten kezelendő öt ágazatot, melyek között az IKT szektor is szerepel.
„Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége azt javasolja, a kormányzati informatikai fejlesztéseket érintő támogatásokat ne csoportosítsák át más célokra, hogy az államigazgatás reformjának ütemét tartani lehessen. E mellett minden állampolgár számára fontos, hogy az államigazgatási eljárások egyszerűsödjenek, és az internet segítségével könnyen elérhetővé váljanak a szolgáltatások. Az informatikai beruházások eredményeként a hatósági ügyintézés ideje töredékére csökkenhet, és lehetővé válhat egy sokkal hatékonyabb és nagyságrendekkel alacsonyabb költségekkel működő közigazgatás létrehozása, amely hatékonyan, azok versenyképességét növelő módon tudja ügyfeleit, a magyar KKV-kat kiszolgálni. Az informatika fejlesztésektől elvont összegek ennek értelmében többszörösen jelennek majd meg – a közigazgatás működési költségi oldalán” – mondta Keresztesi János, az IVSZ elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- ICT-piaci felmérés - mit hoz a jövő?
- IKT-piac 2007: bővülésben országunk régiós sereghajtó
- MENTA 2008: globális és lokális jövőlatolgatás
- IVSZ: Piaci trenddel szembe menő szerkezeti átalakítások
- Internetadó: Újabb burkolt adóemelésre készül a kormány
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- IVSZ-felmérés: egyes hazai ágazatokban nem húzóerő az IT
- Szűk esztendők után újabb kormányzati informatikai beruházások?
- MENTA: Kormányzati reformok és informatika
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.