HP Magyarország: 22 százalékkal nagyobb bevétel
A HP Magyarország 22 százalékkal növelte dollárban számolt árbevételét az október végén zárult tavalyi pénzügyi évben, ami jóval az iparági átlag felett van - mondta Hegedűs Gábor, a cég vezérigazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: a vállalat attól függetlenül jó évet zárt, hogy a magyar gazdaság 2008-ban már nem teljesít túl jól.
A legnagyobb, 30 százalékos növekedést a vállalat teljes árbevételének 22 százalékát adó személyi számítógépek üzletág érte el, a bevétel bő felét adó technológiai megoldások üzletág pedig az egy évvel korábbinál 14 százalékkal jobb eredményt ért el. Az összforgalmat tekintve a képalkotás és nyomtatás üzletág megtartotta 27 százalékos részesedését a teljes bevételből: az üzletág az elmúlt, 2008-as pénzügyi évben 16 százalékkal növelte forgalmát.
Az egy évvel korábbi, 2007-es pénzügyi évben a HP 10 százalékos bővülés ért el.
Hegedűs Gábor aláhúzta, hogy a vállalat a 2008-as évre kitűzött célokat maradéktalanul teljesítette. A HP a következő pénzügyi évben a stabil, kiszámítható fejlődésre koncentrál, és szolid növekedésre számít.
A vezérigazgató úgy vélte, 2009-ben elsősorban az állami és a nagyvállalati szektor további IT-modernizációs projektjei adják majd a technológiai üzletág forgalmának jelentős részét, míg más területeken a közepes vállalkozások forráshiánya, illetve a kialakult gazdasági helyzet miatt enyhe forgalomcsökkenésre számítanak.
Az eseményen elhangzott az is, hogy az államigazgatási és kormányzati szegmens eladásai 2008-ban is az előző évivel megegyező, 28 százalékos részesedést tettek ki a cég technológiai megoldások üzletág bevételeiből. Ez az előző pénzügyi évhez viszonyítva 18 százalékos árbevétel növekedést mutat, s tovább erősítette a HP vezető piaci pozícióját a közszolgáltatásokban alkalmazott hardverek területén.
A HP személyi számítógépek üzletágának igazgatója, Takáts Kristóf elmondta: a tavalyi pénzügyi évben nemcsak a bevételük nőtt 30 százalékkal, hanem az eladott termék darabszáma is, ami elérte 100 ezret. Az üzletág mindezt a piacon folyamatosan, mintegy 20 százalékkal csökkenő átlagárak mellett érte el.
Az igazgató elmondta, hogy az eredményekhez nagymértékben hozzájárult az, hogy továbbra is nagy a hordozható gépek iránti kereslet. Ugyanakkor míg a magyar piacon a darabszám tekintetében már 70 százalékban noteszgépeket adnak el a gyártók és forgalmazók, addig az elmúlt pénzügyi évben a HP nagyságrendileg ugyanannyi hordozható számítógépet értékesített, mint asztali PC-t.
Czinege László, a digitális nyomtatás és képalkotás üzletág igazgatója közölte, hogy a szegmens növekedése jelentős mértékben a kellékanyagok iránti keresletnek köszönhető, mivel általános tendencia, hogy a HP erősségének számító középkategóriában egyre magasabb az egy nyomtatóra jutó másolatszám.
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- 48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
- Magyar Telekom: tavaly 54,6 százalékkal nagyobb nyereség
- Az Infineon tovább csúszhat a lejtőn
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.