Kutatás-fejlesztési adatbázis: elindult az Innokataszter
Új, a kutatás-fejlesztési szolgáltatásokat végző szervezetek adatait tartalmazó adatbázis-szolgáltatást indított el a Piacgazdaság Alapítvány Innokataszter címen - közölte a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal kedden az MTI-vel.
Az adatbázis a www.innokataszter.hu címen érhető el.
A Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal, Mecenatúra pályázatán keresztül 5,6 millió forinttal támogatja a hiánypótló jellegű szolgáltatást.
A szolgáltatás célközönsége igen széles: az innovációs szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozások éppúgy idetartoznak, mint a különböző közvetítő szervezetek.
Az adatbázis a hazánkban befektetni kívánó külföldi cégek számára is lehetőséget jelent a tájékozódásra. A weblapon többféle szempont - régió, szolgáltatási és tudományterület - alapján lehet lekérdezni a k+f szolgáltatásokkal foglalkozó szervezeteket.
Az adatbázisban önkéntes adatszolgáltatás alapján kerülhetnek be a különböző szervezetek. Jelenleg körülbelül 100 szolgáltató csatlakozott a kezdeményezéshez, de a lehetőség természetesen folyamatosan nyitva áll mindenki előtt.
A rendszerhez való csatlakozás ingyenes. Az adatbázis tartalma ugyancsak ingyenesen, korlátozás nélkül érhető el mindenki számára.
Kapcsolódó cikkek
- Innovációs elismerés az Intellio autópálya-felügyeleti megoldására
- Informatikai inkubációs központ a Debreceni Egyetemen
- A gyengülő oktatás megöli a stratégiai fontosságú elektronikai ipart
- Magyar-amerikai tudományos és technológiai együttműködés
- Nemzetközi hálózatban működő akkreditált laboratórium segíthet a hazai ipar európai k+f integrációjában
- Parkinson-kór, epilepszia, fertőző és szívbetegségek: több millió euró a magyar kutatóknak
- Sikeres Ricoh-MTA SZTAKI k+f együttműködési projekt
- A kutatás-fejlesztésen is spórol a Nokia
- Kormányzati akcióterv az ikt-szektor támogatására
- 5 milliárdos fejlesztés a korszerű reáloktatásért a Debreceni Egyetemen
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.