Minden második internetező vásárol online boltban karácsonyi ajándékot

forrás Prim Online, 2008. december 15. 20:09

A D-Link és a Millward Brown ünnepi felmérése a hazai online vásárlás előretörését mutatja az idei karácsony előtti időszakban: a magyar internetezők 52%-a vásárolt vagy tervez vásárlást karácsonyra online boltban. A legnépszerűbb helyek a hazai webáruházak, a legkeresettebb ajándékok a könyvek, mozifilmek és elektronikai cikkek. Az átlagköltés a vásárlók nagy részénél meglepően magas.

A Millward Brown által végzett felmérés szerint az internetezők 52%-a vásárolt vagy fog vásárolni karácsonyi ajándékot az idei ünnepre. Ez az arány magasabb a Nyugat- és Közép-Magyarországon élőknél, és ami a legérdekesebb, hogy a középkorúak körében a legnépszerűbb az ajándékok online beszerzése. Azok között, akik online szerzik be a karácsonyi ajándékokat, a legnépszerűbbek a hazai webáruházak. A vásárlók 39%-a választja az aukciós oldalakat (Tesz-Vesz, Vatera), és ott a magyar eladókat. Meglepő, hogy az online vásárló férfiak fele vásárol ezeken az aukciós oldalakon, míg a nőknek a harmada sem. A külföldi webáruházak és aukciós oldalak csupán 8 és 5%-os aránnyal szerepelnek.

Az online boltokban vásárolt slágerajándékok közé tartoznak a könyvek és a mozifilmek, melyeket a vásárlók 54%-a választ szeretteinek. 31%-uk lepi meg családtagjait hardverrel vagy szoftverrel, játékokat a vásárlók 26%-a szerez be online boltból. Egyformán népszerűek a ruhaneműk, kozmetikumok, zenei CD-k. Ezek az ajándékok 21%-os arányt képviselnek. Szerepelnek még az online vásárolt ajándékok között háztartási eszközök, digitális kamerák, sporteszközök, MP3 és MP4 lejátszók.

A karácsonyi ajándékot online áruházban vásárlók 51%-a 7000 és 20 000Ft közötti összeget költ el webáruházban vagy aukciós oldalakon. Nem meglepő, hogy az aktív keresők többet költenek, mint a gazdaságilag inaktív vásárlók, és ebben az esetben is igaz, hogy az ország középső és nyugati felén élők többet költenek. A megkérdezettek 3%-a csupán 3600Ft-ot vagy az alatti összeget költ el online karácsonyi ajándékra, és szintén 3% az aránya azoknak, akik 68 000Ft feletti összeget szánnak webáruházban vásárolt ajándékra.

  • A D-Link 500 fős minta segítségével kutatta az internetezők karácsonyi ajándékvásárlását online áruházakban. A megkérdezettek a 14 és 69 év közötti korosztályból kerültek ki, és lakóhely szerint is kategorizálták a válaszokat.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01