Minden második internetező vásárol online boltban karácsonyi ajándékot
A Millward Brown által végzett felmérés szerint az internetezők 52%-a vásárolt vagy fog vásárolni karácsonyi ajándékot az idei ünnepre. Ez az arány magasabb a Nyugat- és Közép-Magyarországon élőknél, és ami a legérdekesebb, hogy a középkorúak körében a legnépszerűbb az ajándékok online beszerzése. Azok között, akik online szerzik be a karácsonyi ajándékokat, a legnépszerűbbek a hazai webáruházak. A vásárlók 39%-a választja az aukciós oldalakat (Tesz-Vesz, Vatera), és ott a magyar eladókat. Meglepő, hogy az online vásárló férfiak fele vásárol ezeken az aukciós oldalakon, míg a nőknek a harmada sem. A külföldi webáruházak és aukciós oldalak csupán 8 és 5%-os aránnyal szerepelnek.
Az online boltokban vásárolt slágerajándékok közé tartoznak a könyvek és a mozifilmek, melyeket a vásárlók 54%-a választ szeretteinek. 31%-uk lepi meg családtagjait hardverrel vagy szoftverrel, játékokat a vásárlók 26%-a szerez be online boltból. Egyformán népszerűek a ruhaneműk, kozmetikumok, zenei CD-k. Ezek az ajándékok 21%-os arányt képviselnek. Szerepelnek még az online vásárolt ajándékok között háztartási eszközök, digitális kamerák, sporteszközök, MP3 és MP4 lejátszók.
A karácsonyi ajándékot online áruházban vásárlók 51%-a 7000 és 20 000Ft közötti összeget költ el webáruházban vagy aukciós oldalakon. Nem meglepő, hogy az aktív keresők többet költenek, mint a gazdaságilag inaktív vásárlók, és ebben az esetben is igaz, hogy az ország középső és nyugati felén élők többet költenek. A megkérdezettek 3%-a csupán 3600Ft-ot vagy az alatti összeget költ el online karácsonyi ajándékra, és szintén 3% az aránya azoknak, akik 68 000Ft feletti összeget szánnak webáruházban vásárolt ajándékra.
- A D-Link 500 fős minta segítségével kutatta az internetezők karácsonyi ajándékvásárlását online áruházakban. A megkérdezettek a 14 és 69 év közötti korosztályból kerültek ki, és lakóhely szerint is kategorizálták a válaszokat.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.