A Google használata is szennyezi a környezetet
Alex Wissner-Gross és munkatársainak vizsgálata szerint az internetezésből fakadó károsanyag-kibocsátás szén-dioxidban számolva másodpercenként 0,02 gramm, a világ legnépszerűbb keresőjének használata asztali számítógéppel pedig kérdésenként 7 gramm. "Első hallásra ez nem tűnik soknak, mégis igen tetemes mennyiség, ha azt is figyelembe vesszük, hogy naponta durván 200 millió kérdéssel kell megbirkózniuk a keresőmotoroknak" - áll a BBC hírportálján megjelent tudósításában.
Az informatika káros környezeti hatásaira már számos kutatás rávilágított. A Global Action Plan (GAP) brit környezetvédő szervezet például 2007-ben kimutatta, hogy számítógépek miatt ugyanannyi üvegházhatású széngáz szabadul fel, mint a légi közlekedés során. A többi informatikai berendezés is környezetszennyező. Egy közepes nagyságú szerver szénlábnyoma - a készülék fogyasztásához szükséges energia megtermelése során a légkörbe kerülő szén-dioxid-mennyiség - például akkora, mint egy átlagos terepjáróé, amely 14 litert fogyaszt 100 kilométeren.
A Harvard kutatói szerint a Google azért képes a vetélytársaknál gyorsabban átfésülni az internetet, mert nagyobb infrastruktúrát működtet, ezért viszont a környezetet is nagyobb mértékben terheli. A keresőóriás közleményben reagált, amely szerint tisztában vannak a probléma súlyával. "Éppen ezért terveztük és építettük meg a világ leghatékonyabb adatközpontjait" - áll a közleményben. A fejlesztések eredményeképpen "egy keresőkérdés megválaszolása kevesebb energiát igényel, mint amennyit az internetező személyi számítógépe elfogyaszt a Google használata közben."
Kapcsolódó cikkek
- A Google-titok tudója Budapesten
- Mobilfotóról is fordít a Google
- Jövendőmondó cégbe invesztál a Google
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Péntektől kapható a Google telefonja Nagy-Britanniában
- Google Earth a böngészőben: 3D-s lett a Google Maps
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.