Nikkei: százmilliárd jen veszteséggel számol a Sony
A fenti összegek nagyjából 230, illetve 470 milliárd forintnak felelnek meg, ami jól illusztrálja az ügy jelentőségét. Szintén a helyzet súlyosságát mutatja, hogy a Sony utoljára 14 éve volt kénytelen működési veszteségről beszámolni. A hírre reagálva az elektronikai társaság részvényeinek árfolyama 9 százalékpontot zuhant a tokiói tőzsdén, ami azt jelenti, hogy a vállalatóriás értéke közel kétmilliárd dollárral csökkent. A Toshiba esetében 8 százalékpont volt az árfolyamesés. A Sony korábban még 200 milliárd jen (kb. 470 milliárd Ft) működési profittal számolt, a Toshiba pedig 150 milliárddal (350 milliárd Ft).
A Nikkei meg nem nevezett hírforrása azzal indokolta a negatív korrekciót, hogy a gazdasági válság hatására csökkent a kereslet az elektronikai termékek iránt, a készletek felhalmozódása pedig áresést eredményezett. A Sony még decemberben takarékossági intézkedéseket helyezett kilátásba: mintegy 16 ezer munkahely megszüntetését és egyes perifériális tevékenységek leépítését. Elemzők azonban a mostani bejelentés után úgy látják, hogy állandó, teljes munkaidős állások felszámolására is szükség van a vállalatnál, az eddig tervezettnél nagyobb mértékben, emellett pedig tanácsos lenne megválni a pénzügyi tevékenységet folytató üzletágtól. A Sony egyelőre nem kommentálta hivatalosan a hírt.
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt a Sony nyeresége
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Felfüggeszti az OLED tévék gyártását a Sony
- A Sony első üzleti negyedéve: 37,1 milliárd jen veszteség
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.