A Toshiba pályázik a Fujitsu HDD-részlegére
A Western Digital-alku állítólag azért nem jött létre, mert egyrészt eleve nem sikerült megegyezni az árban, másrészt pedig a jen erősödése amúgy is napról napra drágította az amerikai cég számára az üzletet. A sajtóban megjelent hírek szerint a Fujistu 50 milliárd jent (kb. 120 milliárd Ft) kért a veszteséges részlegért. Az ügyletet az is megnehezítette, hogy időközben, mint szinte mindenkire, a Western Digital-ra is lesújtott a gazdasági válság, amelynek hatására bevételei csökkentek és így 2500 embert takarékossági okokból kénytelen elküldeni.
A szintén japán Toshibát nyilvánvalóan kevésbé zavarja az árfolyam-ingadozás, a hírnek azonban van még egy érdekes vetülete. A két cég ugyanis első és második helyen van a noteszgépekbe való, 2,5” merevlemezek piacán, ami azt jelenti, hogy az esetleges felvásárlással szinte monopolhelyzetbe kerülne a Toshiba ebben a termékkörben. Egyelőre egyik érintett társaság sem kommentálta a hírt.
Kapcsolódó cikkek
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- Őrzi két számjegyű piaci részesedését a Toshiba
- A Toshiba a válság ellenére növelni tudja eladásait
- A Panasonic kiszáll a Toshibával közös LCD-gyártó vállalatból
- Vezetőváltás a Toshiba élén
- A Toshiba megvette a Fujitsu HDD-részlegét
- Vesztesek szövetsége: a Toshiba, a NEC és a Fujitsu egyesítené félvezető-üzletágát
- A Toshiba megveszi a SanDisk NAND-gyártásának 30 százalékát
- Toshiba - 9 százalékos részesedés a notebook-piacon
- Hitachi-Toshiba-Fujitsu vegyes vállalat merevlemezek gyártására
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.