A vártnál kisebb a Yahoo vesztesége
A vállalat 303 millió dolláros veszteséget könyvel el 2008 utolsó negyedévében, ám ez a jóval rosszabb elemzői várakozások fölött van. A Yahoo részvényeinek nyeresége 17 cent volt, szemben a jóval gyengébb 13 centes várakozásokkal. A 303 milliós veszteség ugyan egyértelmű visszaesés az egy évvel korábbi hasonló időszak 2006 milliós nyereségéhez képest, ám időközben több nehézséget is túlélt a vállalat.
Az egyébként is kicsit perspektívát vesztett céget egyre jobban szorongatta a konkurencia, majd az elhúzódó és végül sikertelen Microsoft felvásárlási kísérlet okozott további bizonytalanságot, és mindezek után jött a gazdasági válság. Ha ehhez hozzáadjuk, hogy a cég majd 600 millió dolláros egyszeri költséget könyvelhet el a végkielégítések, átszervezések és a 101 százalékos létszámleépítés következtében, akkor az elsőre sötét képet festő 303 milliós veszteség már nem is olyan negatív kicsengésű.
A vállalat mindezzel együtt nehéz első negyedévet vár 2009-re, a tavalyi hasonló időszak 1,8 milliárdos forgalmától eltérően 1,5-1,7 milliárd dollárt, ám az optimista hangok szerint a helyzetben már az is elég jó a jelenlegi körülmények közepette, hogy nem nagyon rossz, és ezen csak segíthet a korábbi vezér Jerry Yang helyére kinevezett Carol Batz személyébe vetett bizalom.
Kapcsolódó cikkek
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Megháromszorozta nyereségét a Yahoo
- 100 millió dolláros kampányba kezd a Yahoo
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.