Mint várható volt, a Microsoft bejelentette, hogy új generációs operációs rendszerét hat változatban dobja piacra, a széles választék a Startertől az Ultimate-ig terjed.
A legolcsóbb verzió a Starter lesz, melyet számítógéppel együtt vehetnek majd meg a felhasználók, ennél kicsit magasabb szintet képvisel a Home Basic, mely szoftvert leginkább a fejlődő országoknak szánja a redmondi konszern. Mike Ybarra, a vállalat Windows-értékesítéséért felelős menedzsere elmondta a sajtótájékoztatón, hogy a drágább verziók mind tartalmazni fogják az elődökbe beépített funkciókat, tehát a vásárlóknak nem kell majd mérlegelniük, hogy mely opcióról hajlandóak lemondani egy másik fejében. A Vista sajnos választás elé állította a fogyasztókat, mivel a Vista Business-t nem vértezték fel az otthoni felhasználók számára nélkülözhetetlen média képességgel. Nagy hangsúlyt kapnak a Home Premium és Professional verziók, ezek közül az elsőt az átlagfelhasználóknak, utóbbit pedig a kis- és középvállalkozásoknak ajánlja a Microsoft. A vállalat prognózisa szerint a fent említett két változat adja majd az értékesítések 80%-át. Az Enterprise-hoz csakis a mennyiségi licenc keretén belül lehet majd hozzájutni, ezzel a nagyvállalatokat célozza meg a szoftveróriás. Az Ultimate pedig az a csúcskategória, amit feltehetőleg az olyan "fanatikusok" fognak megvásárolni, akikben túlteng a teljesség igénye. Az Upgrade tekintetében újdonságnak számít, hogy XP-ről is lehet majd frissíteni a Seven-re, igaz ehhez újra kell telepíteni az operációs rendszert.
A várható árakról és az egyes verziók közötti funkcióbeli különbségekről nem beszéltek a redmondiak.