Pannon: több előfizető, kevesebb bevétel
A Pannon tovább bővítette ügyfelei számát, ám 2008-as negyedik negyedévi árbevétele 1,4 milliárd forinttal elmarad a 2007 negyedik negyedévi összegtől.
Az előfizetések száma 256 ezerrel, 3 millió 730 ezerre növekedett a negyedév végére. A növekedés elsősorban a kártyás előfizetések emelkedéséből adódott. A használatban lévő kártyák alapján számított piaci részesedés 33,9% volt a negyedik negyedév végén, ami 0,8 százalékpontos növekedést jelent 2008 harmadik negyedévéhez képest.
Az árbevétel 48,5 milliárd forint volt a negyedik negyedévben, ami 1,4 milliárd forinttal elmarad a 2007 negyedik negyedévi összegtől. Az év egészére vonatkozó árbevétel 4,2 milliárd forinttal alacsonyabb az előző évinél. A készülékértékesítésből származó árbevétel is csökkent, de mindezeket részben ellensúlyozta az ügyfélkör bővülése és a mobilinternet-értékesítés árbevétele.
Az EBITDA nominális értéke 1,6 milliárd forinttal csökkent 2007 negyedik negyedévéhez képest a 2007 utolsó negyedévében jelentkező egyszeri tételek miatt. A teljes évi nominális EBITDA megközelítőleg azonos az előző évivel és az 55,4 milliárd forintos egész évi üzemi eredményről is ugyanez mondható el. A forintban számított egy főre jutó havi mobil árbevétel („blended ARPU” index) 9 százalékkal csökkent 2007 negyedik negyedéve óta, ami főleg az összekapcsolási és a roaming díjak csökkenésével magyarázható.
"Idén is folytatjuk 3G/HSDPA hálózatunk kiterjesztését, és további új szolgáltatások bevezetését tervezzük a hang és adatátviteli szegmensben” – mondta Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója.
A beruházási érték 6 milliárd forintot tett ki a negyedik negyedévben, így teljes évi összege elérte a 17,9 milliárd forintot. Ez jelentős növekedés a 2007-es 14,8 milliárd forinthoz képest.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- A Pannon bázisállomás-pályázatának második üteme
- Sigvart Voss Eriksen a Pannon új CMO-ja
- Távozik a Pannon CMO-ja
- Népszabadság: a Pannon leállítja a MobilTV-t
- Önálló mobilmárkaként jelenik meg a djuice
- Viszlát Pannon, helló Telenor
- Visszafejlesztik infrastruktúrájukat a mobilszolgáltatók?
- 19 tonna e-hulladékot gyűjtött a Pannon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.