Pannon: több előfizető, kevesebb bevétel
A Pannon tovább bővítette ügyfelei számát, ám 2008-as negyedik negyedévi árbevétele 1,4 milliárd forinttal elmarad a 2007 negyedik negyedévi összegtől.
Az előfizetések száma 256 ezerrel, 3 millió 730 ezerre növekedett a negyedév végére. A növekedés elsősorban a kártyás előfizetések emelkedéséből adódott. A használatban lévő kártyák alapján számított piaci részesedés 33,9% volt a negyedik negyedév végén, ami 0,8 százalékpontos növekedést jelent 2008 harmadik negyedévéhez képest.
Az árbevétel 48,5 milliárd forint volt a negyedik negyedévben, ami 1,4 milliárd forinttal elmarad a 2007 negyedik negyedévi összegtől. Az év egészére vonatkozó árbevétel 4,2 milliárd forinttal alacsonyabb az előző évinél. A készülékértékesítésből származó árbevétel is csökkent, de mindezeket részben ellensúlyozta az ügyfélkör bővülése és a mobilinternet-értékesítés árbevétele.
Az EBITDA nominális értéke 1,6 milliárd forinttal csökkent 2007 negyedik negyedévéhez képest a 2007 utolsó negyedévében jelentkező egyszeri tételek miatt. A teljes évi nominális EBITDA megközelítőleg azonos az előző évivel és az 55,4 milliárd forintos egész évi üzemi eredményről is ugyanez mondható el. A forintban számított egy főre jutó havi mobil árbevétel („blended ARPU” index) 9 százalékkal csökkent 2007 negyedik negyedéve óta, ami főleg az összekapcsolási és a roaming díjak csökkenésével magyarázható.
"Idén is folytatjuk 3G/HSDPA hálózatunk kiterjesztését, és további új szolgáltatások bevezetését tervezzük a hang és adatátviteli szegmensben” – mondta Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója.
A beruházási érték 6 milliárd forintot tett ki a negyedik negyedévben, így teljes évi összege elérte a 17,9 milliárd forintot. Ez jelentős növekedés a 2007-es 14,8 milliárd forinthoz képest.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- A Pannon bázisállomás-pályázatának második üteme
- Sigvart Voss Eriksen a Pannon új CMO-ja
- Távozik a Pannon CMO-ja
- Népszabadság: a Pannon leállítja a MobilTV-t
- Önálló mobilmárkaként jelenik meg a djuice
- Viszlát Pannon, helló Telenor
- Visszafejlesztik infrastruktúrájukat a mobilszolgáltatók?
- 19 tonna e-hulladékot gyűjtött a Pannon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.