Hódítanak az "olcsó" síkképernyős tévék

Milkovits Gábor, 2009. február 22. 08:50

Az iSuppli felmérése szerint némi meglepetésre a Vizio nevű cég forgalmazta a második legtöbb síkképernyős televíziót az Egyesült Államokban, olyan neveket előzve meg, mint a Sony vagy a Panasonic.

A tajvani gyártók termékeit saját márkaneve alatt forgalmazó cég rekordeladásokat produkált a tavalyi utolsó negyedévben, így 1,2 millió darabos forgalmával a piac 14,3 százalékát sikerült megszereznie. Az első továbbra is a Samsung volt 20,2 százalékkal, míg a Sony a maga 13,5 százalékával a harmadik helyre csúszott vissza. A jelenség mögött nyilvánvalóan az áll, hogy a gazdasági válság miatt az emberek igyekeznek kevesebbet költeni, így ha már tévét vásárolnak, beérik az olcsóbb termékekkel. A Vizio tévék ráadásul előkelő helyet foglalnak el a Walmart üzletlánc kínálatában, márpedig szintén a nehéz gazdasági helyzet miatt egyre többen vásárolnak előszeretettel az ilyen diszkontokban a bevásárlóközpontok csillogó üzletei helyett.

A Vizio összességében 53 százalékkal több tévét adott el Amerikában, mint egy évvel korábban, egy olyan időszakban, amikor a válság már éreztette hatását a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet csökkenésében. A cég sikeréhez az is hozzájárult, hogy az olcsó tévék mellett kínálnak prémium funkciókkal ellátott modelleket is, illetve általában igyekeznek minél szélesebb termékskálát forgalmazni.

Kulcsszavak: LCD TV

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36