Ericsson: idei hazai cél a 2008-as eredmények és létszám megtartása
Kérdésre válaszolva azt körvonalazta, hogy ha jelentős teljesítmény árán is, de idén meg tudják tartani a 2008-as eredményeket és létszámot. Szerinte a gazdasági válság hatása a telekommunikációs iparágra elhúzódva jelentkezik, konkrétan először ez év második és harmadik negyedévében számolnak vele. Kiemelte: a vállalat 2009-re a technológiák térnyerését illetően Magyarországon is hasonló folyamatokat vár, mint amiket a világ fejlett régióiban megfigyelhetünk:
a mobil rádiós adatátviteli sebesség folyamatos növekedését, ezzel párhuzamosan az átviteli hálózatok megújítását;
- az optikai hozzáférés terjedését és a hagyományos vezetékes telefonhálózatok strukturális átalakítását;
- a mobil- és vezetékes hálózatok konvergenciájának bizonyos szegmensekben (pl. adatátvitel, számlázás stb.) való elkezdődését.
Éry a 2008-as év értékelésében a következő hazai eredményeket emelte ki:
- az Ericsson hazai részarányai: GSM 45%, 3G bázisállomások (WCDMA) 73%, vezetékes szélessáv (EDA) 50%;
- kiemelkedő Ericsson sikerek: Magyar Telekomnál kulcsrakész bázisállomás-telepítések, Pannonnal a 3G szerződés meghosszabbítása további 3 évre, IMS alapú mobil centrexre irányuló szerződés megkötése az Invitellel, MVM-nél Redback router technológia értékesítése, Magyar Telekomnál réz alapú VDSL kulcsra kész projekt (Szentendre környékén) végrehajtása, csomagkapcsolt maghálózati (Packet Core) szerződés bővítése a Pannonnal;
- a budapesti Globális Mérnöki Szolgáltató Központ (GSDC) alkalmazotti létszámának megtartása, magyar GSDC-mérnökök 100 országban segítették az Ericsson munkáját.
A tájékoztatón az is elhangzott, hogy az Ericsson magyarországi k+f központjában az elmúlt évben a 10 termékfejlesztés mellett 12 prototípussal is foglalkoztak, amely utóbbiakból hatot később közvetlen termékfejlesztésre fel is használtak.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent az Ericsson árbevétele és nyeresége
- Ezer rendszerintergrációs szakértővel erősít az Ericsson
- Ericsson: új márkastratégiához új ember
- A Sony kivásárolná az Ericssont a mobilcégből
- Megszületett az ST-Ericsson
- Jó negyedévet zárt az Ericsson
- Vegyes vállalatot hoz létre az Ericsson és az STMicroelectronics
- Ericsson: jelentős nyereségcsökkenés
- Az Ericsson első negyedéve: 55 százalékkal csökkent a profit
- Az Aastra Technologiesé az Ericsson alközpont-megoldás üzletága
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.