48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
A január 30-ával befejeződött üzleti negyedévben a Dell 351 millió dolláros nyereséget ért el, ami részvényenkénti 18 centes osztalékot jelent, szemben az egy évvel korábbi hasonló időszak 679 millió dollárjával és 31 centjével. A mostani eredményeken némileg javít, hogy ha az egyszeri kiadásokat levonjuk az egyenlegből, akkor a cég 29 centes osztalékot fizethetett volna, ami a várt 26 cent fölött lett volna.
Tény ugyanakkor, hogy az értékesítések ettől függetlenül visszaestek, a Wall Street által jósolt 24,2 milliárd dollár helyett a vállalat csak 13,4 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le a negyedévben, ami 16 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 16 milliárdhoz képest. A legnagyobb gondot az jelenti, hogy egyrészt a Dell korábbi viszonyszámai sem a legjobb évekből származnak, így minden visszaesés húsbavágó a vállat számára, másrészt sem a Dell szakértői, sem külsős elemzők nem látják a negatív folyamat végét, tehát nem pillanatnyi visszaesésről vagy a hullámvölgy aljáról beszélnek, hanem további csökkenést várnak. Ez leginkább a megváltozott vállalati IT-költekezési szokásoknak köszönhető, míg a cégek megpróbálják a szoftveres és online marketingoldalt szinten tartani, vagy egyes esetekben a rivális kiütésének reményében növelni, a hardverbeszerzések jellemzően elmaradnak, hiszen a legtöbb gép már ma is bőven képes kiszolgálni a jellemzően erőforrás-takarékos üzleti szoftvereket.
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- Kommunikációs- és mobilrészleget alakít a Dell
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- A Dell 3,6 milliárd dollárért megvásárolja a Perot Systems céget
- Közel negyedével visszaesett a Dell nyeresége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.