Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
2006 és 2008 között az EU-tagországok polgárainak internetes vásárlást is használó része 27 százalékról 33 százalékra nőtt. Természetesen vannak belső különbségek, például a legnagyobb népességgel rendelkező országokban, Nagy-Britanniában, Franciaországban és Németországban az internet-hozzáféréssel rendelkezők mintegy fele választja ezt a vásárlási formát, míg a skandináv területeken ez a szám eléri a 91 százalékot is. Ez vélhetően a nagyobb földrajzi távolságoknak is köszönhető, illetve a ritkább népsűrűségnek.
A lassú növekedés kicsit megtévesztő lehet, mivel a szakértők szerint a háttérben olyan online folyamatok is zajlanak, melyek változásait jóval nehezebb felmérni. Igen jellemző például az internetes árösszehasonlító oldalak használata. A felhasználók ilyenkor jellemzően egy termék után kutatnak, a lehető legolcsóbb beszerzési forrást keresve. A beszerzési hely megtalálását azonban már nem követi online aktivitás, inkább személyesen vásárolnak a felhasználók. Ehhez hasonló, amikor a beszerzési forrás megtalálása után e-mailben, vagy telefonon keresztül rendelnek árut, a fizetés pedig házhozszállításkor történik készpénzben.
Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy miért ennyire országhoz kötött a piac, ha egyszer az EU egyik lényege a nyitott belső piac és az ettől remélt árverseny. A fenti adatok forrása az Európai Bizottság által megrendelt felmérés, így az eredmények közvetlenül az unió vezetéséhez jutnak el. A bizottságot olyannyira meglepte az országokra korlátozódó internetes kereskedelem, hogy további kutatásokat rendeltek meg a helyzet tisztázására. Tény, hogy a bővülő online kiskereskedelem mellett a határokon átnyúló tranzakciókat lebonyolító felhasználók aránya szinte teljesen változatlan maradt, pedig ahogy a terület biztosa, Meglana Kuneva is elmondta, a kereskedelem ilyen formája jelentős előnyökkel járhat. A lehetséges okok tisztázása még hátra van, ám felmerül a szállítási szolgáltatások EU-n belül is igen magas díja, illetve azok megbízhatósága, hiszen jellemző, hogy számos kereskedő nem szállít Olaszországba, vagy újonnan hazánkba a sikertelen kézbesítések, szállítási károk, csomag eltűnések miatt.
Kapcsolódó cikkek
- Minden második internetező vásárol online boltban karácsonyi ajándékot
- 40 százalékkal nőtt az online reklámra fordított összeg Európában
- Százmillió szélessávú internetező Európában
- Több mint 250 millió európai használja rendszeresen az internetet
- 857 millió vásárló az interneten
- Újabb négy település előtt nyílt meg a digitális világ
- 12 százalékkal több szélessávú hozzáférés az EU-ban
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.