Költségcsökkentés, költséghatékonyság-növelés Cognos megoldásokkal

Kovács Attila, 2009. március 10. 17:21

Több mint 60 résztvevővel második Cognos konferenciáját rendezte meg március 10-én, Budapesten az IBM Magyarország.

A Cognos Cut Cost elnevezésű konferencia egyrészt az üzleti intelligencia, tervező- és kontrolling szoftver megoldásairól ismert, kanadai alapítású, ám az IBM tulajdonában álló céggel kapcsolatos aktuális információkkal foglalkozott. Másrészt arra fókuszált, hogy a megváltozott a piaci környezet, a folyamatosan változó gazdasági feltételek és a jövő sok bizonytalansága között felértékelődik az információk értéke, a trendek monitorozása, az összefüggések feltárása, a piaci várakozások több verziójú modellezése, és az újratervezési és előrejelzési ciklusok lerövidítése. Az előadók többsége arról szólt, hogyan lehet költséghatékonyabban működni, a bevételeket minél jobban megtartani, az árfolyam-ingadozások hatásait kezelni, illetve arról: a megalapozott információn alapuló döntéshozatal most kritikus a vállalatok és szervezetek számára.

A rendezvény házigazdája, Somfai Zoltán, az IBM Magyarország Cognos márkamenedzsere kérdéseimre elmondta a következőket:

  • a magyarországi Cognos-felhasználók száma 300 körül van; a hazai vállalati Cognos alkalmazások (Cognos 8, Cognos Planning stb.) közül kiemelhető néhány új a közepes és nagy cégeknél; ezek: Raiffeisen Bank, OTP, Egis, MÁV, Generali Biztosító;
  • a költséghatékonyságra jellemző, hogy 3-6 hónapos bevezetési idővel a megtérülés 9-12 hónap; 
  • 50 fő alatti cégek "nem szorulnak rá" a Cognos termékek használatára, a legújabb Cognos 8 változat inkább a nagyvállalati szektorban terjed, illetve oda van pozícionálva;
  • rugalmassága olyan, hogy a multinacionális nagyvállalatok helyi vállalatai gond nélkül alkalmazhatják a Cognos termékeit, akkor is, ha az anyavállalat más cég szoftvertermékét használja;
  • egy példa: 20 felhasználós, 10 millió forint bekerülési értékű Cognos (kis)kontrolling rendszer ára egy éven belül megtérül, évi 5 százalékos javulást okozva a fontosabb vállalati mutatókban. 


Somfai nagy vonalakban említést tett az IBM 2008. évi (tegnap nyilvánosságra került) kitűnő globális pénzügyi eredményeiről. Ezek szerint az árbevétel 100 milliárd dollár fölött volt, az előző év eredményeihez mérten az adózás előtti eredmény 15, a profitmargin 17, az EPS részvényhozam 24 százalékkal növekedett. A szakember kiemelte, hogy a Kék Óriás múlt évi profitjának 90 százaléka szoftver és szolgáltatások értékesítéséből származott.

Kulcsszavak: IBM

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01