Egy másféle fejvadászat: Foglyul ejtették elnöküket egy francia Sony-gyár munkásai
Az Agence France-Presse hírügynökség jelentése szerint elszabadultak az indulatok Franciaországban. Az erős szakszervezetekkel rendelkező és nagy állami apparátussal működő országban a gazdasági válság már jó ideje erősen érezteti hatását, nemrég derült fény arra, hogy a szupermarketek lejárt szavatosságú élelmiszereit a lakosság a feketepiacon vásárolja fel. Ebben a közhangulatban határozta el a Sony egy videokazetták gyártásával foglalkozó üzemének bezárását. Ezzel a dél-franciaországi Pontonx-sur-l'Adour közelében található üzem 311 alkalmazottja kerül egy csapásra az utcára. A vállalat kínált kompenzációs csomagot az elbocsátottaknak, ám ők ezzel nincsenek megelégedve, és további tárgyalásokat szeretnének.
A Sony France elnöke, Serge Foucher egyeztetésekre érkezett a gyárba, majd a jelentések szerint látva a megegyezéssel nem kecsegtető helyzetet, a távozás mellett döntött. A gyár munkásai ekkor bálákkal torlaszolták el az üzem bejáratát, megegyezésre szorítva ezzel elnöküket. Ez az ügy jól mutatja az alkalmazottak kétségbeesését, amire minden okuk meg van az HD és flashmemória alapú kamerák terjedésével. Az eset példátlan az elmúlt évek uniós vállalati kultúrájában.
Kapcsolódó cikkek
- Felfüggeszti az OLED tévék gyártását a Sony
- Előre menekül a Sony gödöllői gyára
- Százmilliárd jenes veszteség, gyárbezárások a Sony-nál
- A Sony befagyasztja a béreket, más japán cégek is követhetik a példát
- A Sony kivásárolná az Ericssont a mobilcégből
- Sony-Epson LCD-gyártási együttműködés
- Lemondott a Sony elnöke, Stringer átszervez
- A Sony 14 év óta először lesz veszteséges
- Nikkei: százmilliárd jen veszteséggel számol a Sony
- Még mindig nem nyereséges a PS3
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.