Gyorsan bővül az informatikai erőforrás-kihelyezési piac
Az informatikai szolgáltatások piaca 2007-ben 264 milliárd forint volt, ami a becslések szerint tavaly stagnált, az idén pedig várhatóan csökkenni fog.
Ezen belül azonban a teljes szolgáltatási piac 24 százalékát kitevő erőforrás-kihelyezés (outsourcing) az előrejelzések szerint bővülni fog, mivel a vállalatok számára gazdasági válság idején nemcsak átlagosan mintegy 30 százalékos költségcsökkentéssel jár az igénybe vétele, hanem hatékonyság-növekedéssel is. A megtakarítás alapvetően abból adódik, hogy a szolgáltató cég más struktúrában és szervezeti rendszerben, egységesítve és minél inkább automatizálva üzemelteti az informatikai rendszereket.
Az ügyvezető szerint a magyar outsourcing szegmens növekedése akár két számjegyű is lehet 2009-ben. Rátkai Péter közölte, ilyenkor ugyanis a cégek újragondolják informatikai stratégiájukat, s az előnyök miatt kiszervezik és szolgáltatásként veszik igénybe az informatikai rendszerük üzemeltetését.
Az ügyvezető elmondta, hogy tavaly október óta háromszorosára nőtt azon cégek száma, amelyek a Getronics-ot outsourcing miatt megkeresték, s ezért a cég az idén az ilyen szolgáltatások eladását illetően határozott növekedésre számít. Hozzátette, egy szerződés megkötése fél-egy évet vesz igénybe.
Az ügyvezető elmondta, hogy a cégek olyan szolgáltatót keresnek, amelyiknek több éves outsourcing tapasztalata van, s pénzügyileg stabil.
A magyar várakozásokat alátámasztja az amerikai piackutató, az IDC előrejelzése is, ami szerint az idén az informatikai szolgáltatások piaca 2,6 százalékkal nő, míg ezen belül az outsourcingé 6,8 százalékkal. Mindebből kiderül, hogy miközben például az oktatás és a tanácsadás visszaesik, az erőforráskihelyezés-szolgáltatások iránt gyorsan nő a kereslet.
Kapcsolódó cikkek
- Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Idén még stagnál, jövőre már nő az informatikai outsourcing piac
- T-Systems TóPARK outsourcing együttműködés
- Nő az érdeklődés az it-erőforráskihelyzés iránt
- Intelligens közlekedési rendszerek a Getronicstól
- Rendkívüli érdeklődés az IT-outsourcing iránt
- Nő az érdeklődés az informatikai erőforrás kihelyezés iránt
- Az outsourcing ötödével is csökkentheti az irodai költségeket
- Eurocontrol: százmillió eurós IT outsourcing projekt
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.