A Sharp októberben kezdi meg a termelést új LCD gyárában
Az új gyártóbázis lesz az első 10. generációs LCD üzem a világon, amelyben akár a 8,7 négyzetméteres (2.850x3.050 mm) anyaüveg panelek megmunkálására is lehetőség nyílik.
A DisplaySearch adatai szerint az LCD televíziók piaca 2009-ben is növekedni fog, elsősorban a fejlődő piacokon, például Kínában. A piackutató előrejelzése szerint idén világszerte összesen 120 millió készüléket értékesítenek majd, ami 17 százalékkal múlja felül a tavalyi adatokat, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója, Hiroshi Sasaoka szerint pedig csupán Európában 37 millió készüléket értékesít majd a japán vállalat.
A nagyméretű LCD panelek az e-signage eszközökben is népszerűek. Ezek alatt elsősorban a közösségi terekben elhelyezett elektronikus posztereket és hirdetőtáblákat, a repülőtereken és a nagyobb állomásokon elhelyezhető reklámokat, közlekedési tájékoztató táblákat és a látogatókezelő rendszereket kell érteni. Az iSuppli nevű piackutató szerint az ilyen eszközök iránt kereslet a következő négy év alatt a hat és félszeresére nő, ami húszmillió fölötti darabszámot jelent. A Sharp kiterjedt portfóliójának köszönhetően, amely magába foglalja az új 108 hüvelykes és 82 hüvelykes képernyőket is, képes lesz profitálni a köztéri megjelenítők piacának gyors növekedéséből.
Híreink szerint a „huszonegyedik század gyárának” is nevezett 1,27 millió négyzetméteres komplexum otthont ad majd számos beszállítónak is, így az egész gyártási folyamat lényegében egy helyen zajlik. A gyárat a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelően fogják üzemeltetni.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp 3D mobilkijelzők
- Sharp LCD tévék: új technológia, élethűbb szinek
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- A Panasonic kiszáll a Toshibával közös LCD-gyártó vállalatból
- Sony-Epson LCD-gyártási együttműködés
- Óriási büntetést kaptak kartellezésért az LCD-gyártók
- A Sharp ingyenes helyszíni szervizelést nyújt
- Vámosok rohanták meg a Hyundai IFA standját
- Sharp az IFA-n: Fókuszban az LCD tévék és a prémium szegmens
- Tíz százalékkal csökkenti a termelést az LG Display
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.