A Sharp októberben kezdi meg a termelést új LCD gyárában
Az új gyártóbázis lesz az első 10. generációs LCD üzem a világon, amelyben akár a 8,7 négyzetméteres (2.850x3.050 mm) anyaüveg panelek megmunkálására is lehetőség nyílik.
A DisplaySearch adatai szerint az LCD televíziók piaca 2009-ben is növekedni fog, elsősorban a fejlődő piacokon, például Kínában. A piackutató előrejelzése szerint idén világszerte összesen 120 millió készüléket értékesítenek majd, ami 17 százalékkal múlja felül a tavalyi adatokat, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója, Hiroshi Sasaoka szerint pedig csupán Európában 37 millió készüléket értékesít majd a japán vállalat.
A nagyméretű LCD panelek az e-signage eszközökben is népszerűek. Ezek alatt elsősorban a közösségi terekben elhelyezett elektronikus posztereket és hirdetőtáblákat, a repülőtereken és a nagyobb állomásokon elhelyezhető reklámokat, közlekedési tájékoztató táblákat és a látogatókezelő rendszereket kell érteni. Az iSuppli nevű piackutató szerint az ilyen eszközök iránt kereslet a következő négy év alatt a hat és félszeresére nő, ami húszmillió fölötti darabszámot jelent. A Sharp kiterjedt portfóliójának köszönhetően, amely magába foglalja az új 108 hüvelykes és 82 hüvelykes képernyőket is, képes lesz profitálni a köztéri megjelenítők piacának gyors növekedéséből.
Híreink szerint a „huszonegyedik század gyárának” is nevezett 1,27 millió négyzetméteres komplexum otthont ad majd számos beszállítónak is, így az egész gyártási folyamat lényegében egy helyen zajlik. A gyárat a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelően fogják üzemeltetni.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp 3D mobilkijelzők
- Sharp LCD tévék: új technológia, élethűbb szinek
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- A Panasonic kiszáll a Toshibával közös LCD-gyártó vállalatból
- Sony-Epson LCD-gyártási együttműködés
- Óriási büntetést kaptak kartellezésért az LCD-gyártók
- A Sharp ingyenes helyszíni szervizelést nyújt
- Vámosok rohanták meg a Hyundai IFA standját
- Sharp az IFA-n: Fókuszban az LCD tévék és a prémium szegmens
- Tíz százalékkal csökkenti a termelést az LG Display
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.