Új utakon - VI. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK) hatodik alkalommal rendezi meg a szakma egyik legfontosabb éves eseményét, az immár hagyományosnak tekinthető Elektronikus Kereskedelem Konferenciát. Idén az új, innovatív elektronikus szolgáltatásoké és üzleti modelleké, valamint a különböző elektronikus fizetési megoldásoké lesz a főszerep.
Míg a kétezres évek elején elsősorban könyvet, CD-t, DVD-t, esetleg MP3 lejátszót, vagy számítástechnikai eszközöket vásároltunk a neten, az online áruház csak kézzelfogható termékeket kínált, napjainkban az elektronikus kereskedelmet legalább ennyire jellemzi a szolgáltatások adás-vétele is, sőt, ez a szektor számít az e-business húzóágazatának. Szállást foglalni, repülőjegyet rendelni, teljes utazási csomagokat vásárolni régóta lehet, ma azonban már online tudunk belépőjegyet váltani múzeumba, színházba, moziba; megvehetjük az autópálya-matricánkat, megköthetjük az összes biztosításunkat, elintézhetjük pénzügyeinket, és nemcsak kifizethetjük számláinkat, hanem ki is állíthatunk ilyet ügyfeleinknek, továbbá néhány perces internetes regisztrációt követően a parkolásért is fizethetünk a mobiltelefonunk segítségével.
A konferencia kiemelt támogatója a SzEK-be idén belépett CIB Bank Zrt, amely – egyebek mellett az internetes kártyaelfogadás terén betöltött úttörő szerepével is – elkötelezett az elektronikus kereskedelmet fejlesztő kezdeményezések támogatásában. Ilyen katalizáló erőnek számít ez az esemény is, amely a különböző innovatív üzleti modellek keletkezésének és működésének bemutatásával, elemzésével kitekintést szeretne nyújtani a résztvevőknek az elektronikus szolgáltatások irányába, hogy így akár új ötletek, megoldások születését is inspirálja, hiszen még sok kiaknázatlan lehetőség rejlik az üzletágban. Az előadók a téma legjobb elméleti és gyakorlati szakemberei közül kerülnek ki, a teljes névsor megtalálható a konferencia részletes programjában az interneten.
A másfél napos rendezvényen lesz mini állásbörze, a résztvevők a pályázati lehetőségek megismeréséhez is kaphatnak tanácsokat, és mindemellett borkóstoló, pálinkakóstoló, fitness-bemutató és ingyenes koktélbár gondoskodik a kellemes hangulatról, számos lehetőséget kínálva a résztvevőknek a kikapcsolódással egybekötött informális eszmecserékhez és kapcsolatépítéshez.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- SPSS konferencia - kilencedszer
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.