Videó-pályázat: Forgasd újra a Depeche Mode klipjét!
Anton Corbijn holland fotográfus munkásságát bemutató retrospektív kiállítás nyílik 2009. április 29-én a Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeumban. A képi és audovizuális elemeket egyaránt felvonultató, különleges kiállítással egy időben induló videoklip-pályázat megvalósulásában nagy szerepe van a T-Mobile-nak.
A Ludwig Múzeum, amely a kortárs művészet egyik központja Budapesten, különös hangsúlyt helyez az új művészeti médiumokra, mint például a film, a videó, a számítógépes művészet és a fotográfia. Az Anton Corbijn életművét bemutató kiállítás a nyolcvanas és kilencvenes évek vizuális és audio-vizuális kultúrájának emblematikus alakját szándékozik megismertetni a magyar közönséggel. A T-Mobile szívesen állt támogatóként a kezdeményezés mellé, mivel mind az audio-vizuális művészeti bemutató, mind a videoklip-pályázat a mobilkommunikációs eszközök kreatív felhasználására, az emlékezetes élmények megosztására inspirálhatja a közönséget.
Anton Corbijn alapvető kifejezési formáján, a fényképezésen kívül készített filmeket és videoklipeket, tervezett könyv- és lemezborítót, de még koncertdíszletet is. Corbijnt a zenéhez is szoros kapcsolat fűzte: olyan világhírű zenekarok, mint a Depeche Mode, a U2, vagy a Nirvana számára készített új látásmódú és képi világú, díjnyertes videoklipeket. A 2007-ben forgatott, nagy sikerű, Control című nagyjátékfilmjében a Joy Division énekesének életpályáját dolgozta fel. (A filmet több alkalommal is levetítik a kiállítás ideje alatt.) Alkotómunkája során Corbijn a hagyományos technikák alkalmazása mellett előszeretettel kísérletezett új, szokatlan technológiákkal, és gyakorta saját munkáit is újraértelmezte. Jó példa erre a közelmúltban a Coldplay számára Chris Martin főszereplésével, egy egyszerű digitális eszköz segítségével készített Viva La Vida című videoklip, amelyben a Depeche Mode Enjoy the Silence című klipjének alapmotívumát dolgozta át.
A Ludwig Múzeum és Corbijn közös ötletén alapuló, április 29-én induló videoklip-pályázat elsősorban azoknak a fiataloknak a kreativitására épít, akiknek a legszemélyesebb tárgya mobiltelefonjuk és digitális kamerájuk. A pályázóktól a szervezők azt várják, hogy egyedi ötleteiket felhasználva, egyéni szemléletmódjukat bemutatva, személyes környezetükben forgassák újra a holland mester Enjoy the Silence című videoklipjét, melyet a Depeche Mode számára készített. A pályázatra készített munkákat az alkotók regisztrációt követően feltölthetik egy erre a célra létrehozott videomegosztó portálra, melynek címe: www.corbijnbudapest.hu. A weboldalon lehetőség lesz a beérkezett klipek megtekintésére és értékelésére, további interaktív részvételre (pl. chat, blog), illetve itt megtalálható minden fontos információ a pályázattal kapcsolatban. A közönségszavazatokat 2009. június 14-én éjfélig várják. A beérkezett videoklipeket egy elismert szakemberekből álló zsűri is értékeli, és a tíz legjobb alkotást a kiállítás utolsó két hetében a múzeum előcsarnokában be is mutatják. A szakmai és a közönségdíj ünnepélyes átadására 2009. június 19-én 11órakor kerül sor. A videoklip-kiállítás a Múzeumok éjszakájára nyílik meg a nagyközönség számára, és a Corbijn kiállítással együtt július 5-ig tekinthető meg.
Kapcsolódó cikkek
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- Egymilliárd ember látta Lady Gaga videóit a neten
- A Facebook-on bukott le a maffiavezér
- 15 évet kapott a Facebook-on zsaroló teenager
- Napi 50 millió üzenetet küldenek a twitterezők
- Közel kétszer annyi időt töltünk a közösségi oldalakon
- Buzz: saját közösségi oldalt indított a Google a Facebook és a Twitter ellen
- Nyerjen egyperces videóval 80 napos világkörüli utat és 100 ezer dollárt az LG-től
- Már 400 millióan vannak a hatéves Facebookon
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.