Videó-pályázat: Forgasd újra a Depeche Mode klipjét!
Anton Corbijn holland fotográfus munkásságát bemutató retrospektív kiállítás nyílik 2009. április 29-én a Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeumban. A képi és audovizuális elemeket egyaránt felvonultató, különleges kiállítással egy időben induló videoklip-pályázat megvalósulásában nagy szerepe van a T-Mobile-nak.
A Ludwig Múzeum, amely a kortárs művészet egyik központja Budapesten, különös hangsúlyt helyez az új művészeti médiumokra, mint például a film, a videó, a számítógépes művészet és a fotográfia. Az Anton Corbijn életművét bemutató kiállítás a nyolcvanas és kilencvenes évek vizuális és audio-vizuális kultúrájának emblematikus alakját szándékozik megismertetni a magyar közönséggel. A T-Mobile szívesen állt támogatóként a kezdeményezés mellé, mivel mind az audio-vizuális művészeti bemutató, mind a videoklip-pályázat a mobilkommunikációs eszközök kreatív felhasználására, az emlékezetes élmények megosztására inspirálhatja a közönséget.
Anton Corbijn alapvető kifejezési formáján, a fényképezésen kívül készített filmeket és videoklipeket, tervezett könyv- és lemezborítót, de még koncertdíszletet is. Corbijnt a zenéhez is szoros kapcsolat fűzte: olyan világhírű zenekarok, mint a Depeche Mode, a U2, vagy a Nirvana számára készített új látásmódú és képi világú, díjnyertes videoklipeket. A 2007-ben forgatott, nagy sikerű, Control című nagyjátékfilmjében a Joy Division énekesének életpályáját dolgozta fel. (A filmet több alkalommal is levetítik a kiállítás ideje alatt.) Alkotómunkája során Corbijn a hagyományos technikák alkalmazása mellett előszeretettel kísérletezett új, szokatlan technológiákkal, és gyakorta saját munkáit is újraértelmezte. Jó példa erre a közelmúltban a Coldplay számára Chris Martin főszereplésével, egy egyszerű digitális eszköz segítségével készített Viva La Vida című videoklip, amelyben a Depeche Mode Enjoy the Silence című klipjének alapmotívumát dolgozta át.
A Ludwig Múzeum és Corbijn közös ötletén alapuló, április 29-én induló videoklip-pályázat elsősorban azoknak a fiataloknak a kreativitására épít, akiknek a legszemélyesebb tárgya mobiltelefonjuk és digitális kamerájuk. A pályázóktól a szervezők azt várják, hogy egyedi ötleteiket felhasználva, egyéni szemléletmódjukat bemutatva, személyes környezetükben forgassák újra a holland mester Enjoy the Silence című videoklipjét, melyet a Depeche Mode számára készített. A pályázatra készített munkákat az alkotók regisztrációt követően feltölthetik egy erre a célra létrehozott videomegosztó portálra, melynek címe: www.corbijnbudapest.hu. A weboldalon lehetőség lesz a beérkezett klipek megtekintésére és értékelésére, további interaktív részvételre (pl. chat, blog), illetve itt megtalálható minden fontos információ a pályázattal kapcsolatban. A közönségszavazatokat 2009. június 14-én éjfélig várják. A beérkezett videoklipeket egy elismert szakemberekből álló zsűri is értékeli, és a tíz legjobb alkotást a kiállítás utolsó két hetében a múzeum előcsarnokában be is mutatják. A szakmai és a közönségdíj ünnepélyes átadására 2009. június 19-én 11órakor kerül sor. A videoklip-kiállítás a Múzeumok éjszakájára nyílik meg a nagyközönség számára, és a Corbijn kiállítással együtt július 5-ig tekinthető meg.
Kapcsolódó cikkek
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- Egymilliárd ember látta Lady Gaga videóit a neten
- A Facebook-on bukott le a maffiavezér
- 15 évet kapott a Facebook-on zsaroló teenager
- Napi 50 millió üzenetet küldenek a twitterezők
- Közel kétszer annyi időt töltünk a közösségi oldalakon
- Buzz: saját közösségi oldalt indított a Google a Facebook és a Twitter ellen
- Nyerjen egyperces videóval 80 napos világkörüli utat és 100 ezer dollárt az LG-től
- Már 400 millióan vannak a hatéves Facebookon
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
November 25-ig lehet nevezni a CALL TO ACTION pályázatra
A szervezők meghosszabbították az MRSZ és Sharity Impact TCR seregszemléjének beadási határidejét 2024. november 25. hétfő éjfélig.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
160 ezer eurós pályázat indul egészségügyi innovátoroknak
Magyar egészségügyi startupok, kkv-k, kórházak, egyetemek és kutatóintézetek kapnak lehetőséget, hogy innovációikat gyorsabban piacra juttassák a SPICE program keretében. A hazánk mellett a régió 18 országában meghirdetett programban 160 000 euró támogatás érhető el, melyet a csapatok fejlesztéshez, innovációik kereskedelmi hasznosításához és mentorálásra használhatnak fel. A résztvevők számára elérhetővé válik továbbá az egészségügyi innovátorok legnagyobb európai ökoszisztémáját összefogó EIT Health teljes kapcsolatrendszere, know-how-ja, szakértelme és tőkéje is.