Pannon: kisebb bevétel és eredmény az első negyedévben
A Pannon GSM Távközlési Zrt. 43,3 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 44,9 milliárd forinttal, 725 millió forinttal, 18,3 milliárd forintra csökkent a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) is.
A társaság által kedden közzétett adatok szerint az első negyedév végén 3,594 millió előfizetője volt a cégnek, ami mintegy 200 ezerrel haladja meg az egy évvel korábbit. Ugyanakkor az előző, azaz a 2008. negyedik negyedév végével összevetve az előfizetések száma 137 ezerrel csökkent március végére. A csökkenés főleg a kártyás szegmensre volt jellemző. Így a cég 2009. első negyedév végi 33,4 százalékos piaci részesedés 0,6 százalékponttal maradt el az előző negyedévitől.
A számlás ügyfelek aránya 43,5 százalék volt a Pannonon belül, míg a mobil internet piaci részesedése 24,6 volt 2009. március végén a társaságnak.
Az egy előfizetőre jutó átlagos havi költés (ARPU) 3771 forint volt az idei első negyedévben, 386 forinttal kevesebb, mint tavaly az első három hónapban.
A Pannon az árbevétel csökkenést elsősorban azzal magyarázza, hogy a hívásvégződtetési díjak 2009. januári csökkentése után visszaesett az összekapcsolási díjakból származó bevétel. Csökkent a készülék-árbevétel is, s enyhén visszaesett a hangalapú lakossági szolgáltatások forgalma is. Mindezt részben ellensúlyozta a mobilinternetes forgalom növekedése.
Az első három hónap működési eredménye (EBIT) 13 milliárd forintot tett ki, ami 0,6 milliárd forinttal kevesebb, mint 2008 első negyedévében.
A közlemény szerint Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója úgy vélte, hogy a jelenlegi pénzügyi makrogazdasági környezetet tekintve a cég eredményei jónak mondhatók, de világosan látják az előttük álló kihívásokat is. Hozzátette, a nem hangalapú szolgáltatások, köztük a mobilszélessáv és a mobilkereskedelem erősödő népszerűsége, valamint a körülményekhez képest elfogadható szintű hangalapú forgalom révén jó pozícióból nézhetnek szembe a gazdasági környezet kihívásaival. A távközlési ágazat továbbra is húzóerő lesz a gazdaságban, és mind pénzügyi, mind pedig szolgáltatás-innovációs szempontból ösztönözni fogja a fejlődést fűzte hozzá.
Az első negyedévben a beruházási költség (CAPEX) 2,8 milliárd forintot tett ki, ami 11 százalékkal alacsonyabb a 2008 első negyedévi értéknél. Az idei év első három hónapjában a Pannon főként a mobil szélessávú technológiára a 3G lefedettség bővítésére és az átvitel fejlesztésére összpontosította beruházásait.
A Pannon tavaly 188,3 milliárd forint bevételt és 76,965 milliárd forint EBITDA-t ért el. Az ARPU december végén 4292 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- A Pannon bázisállomás-pályázatának második üteme
- Sigvart Voss Eriksen a Pannon új CMO-ja
- Távozik a Pannon CMO-ja
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.