E-papír a polcokon - Távolról vezérelhetők a bolti árcédulák
Megjelent Magyarországon az e-papír kereskedelmi felhasználása, a digitális polccímke rendszerek új fajtája. A boltokban központilag vezérelhető, vezeték nélküli adatátvitellel frissíthető árcédulák megbízhatóbbá és hosszú távon olcsóbbá teszik a vevőtájékoztatást. A technológia egyik úttörője hazánkban a székesfehérvári Laurel Kft.
Az LCD kijelzők olcsóbbá válása, illetve az e-papír piaci megjelenése tette lehetővé, hogy egyáltalán gondolkodni lehessen a digitális polccímke fogalmán − nyilatkozta a Laurel Kft. e területért felelős szakembere. Hübler Gábor elmondta, a technológia jelen állása szerint a digitális polccímkék két legfejlettebb változata a pontmátrixos LCD kijelző és az e-papír.
A két változat inkább kiegészítője, mint versenytársa egymásnak − hangoztatta a szakember. Közös jellemzőjük, hogy az adatokat mindkét megoldás vezeték nélküli kapcsolaton keresztül kapja, ezért a polcok bekábelezésére vagy a bolt mennyezetéről belógó antennákra nincs szükség. Egy akció vagy árengedmény, aminél a polccímkék kinyomtatása és kihelyezése egy hipermarket esetében korábban több ember többórás munkáját jelentette, néhány gombnyomással központilag vezérelhető, írható át. A címkéket tehát soha nem kell levenni a polcról, csak a tartalmát kell módosítani egy központi számítógéppel. Ráadásul nincs szükség külön minden áruhoz az adatok, árak beírására, ez az időigényes munka egy lépésben, az áru betárolásakor elvégezhető.
Az e-papír alapú címkék használata mellett szól kiváló, nyomtatott papíréhoz fogható láthatóságuk, a jelenlegi címkékkel azonos méretük, és az a tulajdonság, hogy csak a megjelenített információ változtatásakor fogyasztanak áramot gombelemről, a kész felirat megjelentetéséhez már nincs szükség energiára.
A pontmátrixos, vagy más néven grafikus LCD technológiával működő kijelzők nagy erénye, hogy nagyobb mennyiségű, kötetlen tartalmú információ jelenhet meg rajtuk. Nemcsak a termék ára, de például műszaki cikkeknél a technikai tulajdonságai, a gyártó logója, bármilyen figyelemfelkeltő, akár villogó felirat is helyet kaphat. Ez már egyfajta digitális eladónak is nevezhető, hiszen részben leveszi a frusztráló vevőtájékoztatás terhét az egyébként is kevés személyzet válláról, emellett többletértékesítési lehetőségeket is nyújthat pl. kapcsolódó termék ajánlásával.
Természetesen ezek a rendszerek drágábbak, mint egy-egy sorozat papírcímke kinyomtatása, de hosszú távon mindenképpen gazdaságos. Bár a technológia világszerte újdonságnak számít, az első pilot projektek már futnak. Technológiai szempontból a rendszer minden eleme kipróbált, itthon is telepítésre kész.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.