Egyesül a Magyar Telekom és a T-Kábel
A Magyar Telekom Nyrt. és a T-Kábel egyesülésére tesz javaslatot az nyrt. igazgatósága, az összevonással évente várthatóan 1 milliárd forint takarítható meg.
A Magyar Telekom hétfői közleménye szerint a javaslat egy újabb lépés a csoport három éve meghirdetett integrációs folyamatában, aminek középpontjában a szolgáltatási színvonal javítása, illetve a hatékonyság növelése áll.
A beolvadás a Dél-Vonal Kft.-t is érinti, a társaság a T-Kábel 100 százalékban tulajdonolt leányvállalata, mint ahogyan a T-Kábelnek az nyrt. a kizárólagos tulajdonosa.
A Magyar Telekom T-Kábel és Dél-Vonal leányvállalatai T-Home márka alatt analóg és digitális tv-szolgáltatást, szélessávú internetet, valamint IP alapú hangszolgáltatást nyújtanak Magyarországon. Miután az anyavállalatnál a korábbi, technológiák mentén felépített szervezeti és menedzsmentstruktúrát ügyfél kategóriák mentén felépített szerkezet váltotta fel, 2008 őszén lehetővé vált a márkastruktúra megújítása is.
Az anyavállalat a márkaváltás keretében konszolidálta vezetékes termékkínálatát és egyszerűsítette T-Home márkanéven. A lépések eredményeképpen a tv-szolgáltatás a háromképernyős stratégia egyik legfontosabb elemévé lépett elő. A stratégia lényege, hogy a csoport a mobilok, tv-k és a számítógépek monitorján is szolgáltat.
A közlemény szerint a mostani összeolvadás a társaság versenyképességének erősítése mellett a közös működésből eredő szinergiáknak köszönhetően hozzájárul a hatékonyság javításához, a költségek további csökkentéséhez, illetve a pénzügyi és emberi erőforrások optimális működtetéséhez.
Az igazgatóság javaslatát a Magyar Telekom rendkívüli közgyűlésének, valamint a két leányvállalat legfőbb szerveinek is jóvá kell hagynia, mindezek tervezett időpontja 2009. június 29. Az egyesülési folyamat a cégbírósági bejegyzéssel zárul.
Mivel a társaságok közvetlenül és közvetetten a Magyar Telekom 100 százalékos tulajdonában vannak, a tervezett lépéshez nincs szükség a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyására.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.