Új bevetésirányítási rendszer a BRFK-n
Új bevetésirányítási rendszer működik június 1-jétől a fővárosban, amelyben világszínvonalú térinformatikai rendszer segíti a bevetést irányítók munkáját - jelentette be Tóth Gábor budapesti rendőrfőkapitány hétfői sajtótájékoztatóján. Elmondása szerint a jövőben gyorsabb, hatékonyabb lesz a rendőri intézkedés az új rendszer segítségével.
A városban működő térfigyelő kamerák képei megjelennek a bevetésirányító központban is, ez jelentős hátteret, információt nyújt a rendőri intézkedésekhez - fejtette ki. Emellett a bevetést irányítók számára valós időben nyomon követhető lesz minden, Budapesten szolgálatot teljesítő rendőr helyzete, hogy küldhetők-e intézkedésre. Ez nagyban segíti a járőrökkel kapcsolatos rendőri intézkedéseket, gyorsabban tudnak kimenni egy-egy helyszínre, és az elkövetőket nagyobb eséllyel tudják elfogni még a helyszínen vagy annak közelében - tette hozzá.
A rendőrfőkapitány elmondta: a központot két hónapja alakították ki a Teve utcai Rendőrségi Igazgatási Központban, és részben a különböző nagy rendezvények rendőri biztosítását, részben pedig a mindennapi munkát irányítják innen.
A központban hat bevetésirányító ül a munkapultoknál, és fogadja a segélyhívó vonalakat kezelőktől kapott alapinformációkat. A bevetésirányítók minden intézkedést megtesznek: a helyszínre küldik a szükséges rendőri erőket, a szemlebizottságot, ha kell, értesítik a mentőket és a tűzoltóságot. Erről intézkedési lapot töltenek ki. A bevetésirányítók a régióban lévő valamennyi kapitányság összes járőrét utasíthatják, és bármelyik szabad járőrt a helyszínre irányíthatják, sőt akár más régióból is a helyszínre küldhetnek járőrt, ha szükségesnek látják.
Ha a kerületi ügyeleteshez továbbítják az alapinformációt, akkor annak ugyanolyan intézkedési lapot kell kitöltenie.
Tóth Gábor elmondta: abban bízik, hogy a fővárosi rendőrséghez évente érkező 1,8 millió telefonhívásból "nem vész el egy sem", vagy kevesebb, mint korábban. Azt ígérte, az új rendszer bevetetése után "nem lesz kapcsolgatás", hogy a központ után arra is várnai kelljen a bejelentőnek, hogy a kerületi ügyeletes felvegye a telefont és intézkedjen.
Emellett a BRFK-n június 1-jétől - a budapesti polgárőrszövetséggel együttműködve - tíz kerületben bevezetik a rendszeres rendőr-polgárőr közös járőrözést, ami legalább tíz, de esetenként akár 20 járőrautóval is többet jelenthet a főváros közterületein. A BRFK célja ennek az együttműködésnek a kiterjesztése - mondta a főkapitány.
Hozzátette: a közelmúltban a közlekedésrendészeten dolgozók váltását eltolták, mert azt tapasztalták, hogy pont abban az időben van szükség a rendőri jelenlétre, amikor a szolgálatváltás történik. A kedvező tapasztalatok alapján szintén június 1-jétől az akcióosztályon és a bevetési főosztályon is eltolják a váltást, így az új rendszerben akkor is lesz helyszínre küldhető járőrautó, amikor a kerületi kapitányságokon a szolgálatváltás történik.
Kapcsolódó cikkek
- NFÜ: kiépülnek az önkormányzati e-szolgáltató központok a régiókban
- Hét regionális központja lesz az e-önkormányzati szolgáltatásoknak
- 12 külhoni szervezet eMagyar/eRégió pontjai nyertek támogatást
- Nyár közepén indul az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer
- Interneten is kutathatók lettek a középkori oklevelek
- Elrendelte a kormány az NDK megvalósítását
- Kétezer nyílt forráskódú alkalmazás a közszektor számára
- Kiemelkedő digitalizálási munka a Zala Megyei Levéltárban
- Huszonkétmillió "eltűnt" e-mailt kutattak fel a Bush-kormány idejéből
- Elkészült a Természetvédelmi Információs Rendszer
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.