Elektronikus jegyeladási rendszer a Jászkun Volánnál
A menetjegyek és bérletek eladásához korszerű elektronikus rendszert alakítanak ki a szolnoki székhelyű Jászkun Volánnál; az utastájékoztatás minőségét is javító tendert közbeszerzési eljárás keretében az IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt. nyerte el.
A fejlesztések során minőségi változásra lehet számítani majd az utasok kiszolgálásában és tájékoztatásban elsősorban Karcag, Kisújszállás és Tiszafüred vonzáskörzetében, ahol kezdetként 36 helyközi járatú buszon működik a rendszer - mondta el Pozsonyi István termelésszervezési igazgató az MTI-nek.
A projekt európai uniós és állami támogatással, az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásában, az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség közreműködésével valósul meg, összértéke több mint százmillió forint. Ennek jelentős része, mintegy nyolcvanöt millió forint vissza nem térítendő támogatás.
A szakember tájékoztatása szerint a fejlesztés az elektronikus jegy és bérlet értékesítés mellett lehetővé teszi, hogy nyomon követhetők legyenek a helyközi járatok. Az utasok az internet vagy mobiltelefon segítségével megtudhatják, pontosan hol jár az autóbusz, milyen időpontban érkezik meg egy-egy megállóba. Ezzel a menetrend betartása számon kérhetőbb lesz. A folyamatos utasszámlálás is lehetővé válik, így a járatok jobban az igényekhez igazíthatók. A rendszert 2009 novemberében tervezik üzembe állítani.
Rékasi Tibor, az IQSYS Zrt. ügyvezető igazgatója elmondta: egy hónapon belül a második, nagy jelentőségű közlekedési forgalomirányítási megbízást nyerte el cégük. Ezt annak tulajdonította, hogy rendszerintegrátorként jelentős szakértelemmel rendelkeznek az ilyen jellegű feladatok megvalósítására.
Kapcsolódó cikkek
- Ezer rendszerintergrációs szakértővel erősít az Ericsson
- A Synergon szállítja a Fővárosi Tűzoltóság új bevetés-irányítási rendszerét
- Alvicom: sikeres teljesítményteszt az Aegon biztosítónál
- Automatikus banki ellenőrző rendszer az UniCreditnél
- Megújította internetes ügyfélszolgálatát a Fővárosi Vízművek
- Hazai cég fejleszt a Lufthansának
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Több százezer diák, szülő és munkatárs biztonságos személyazonosság-kezelése egy Novell rendszerben
- A NORG fejleszt az MFB-nél
- Az Espirit az SAP-t választotta
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.