Visszaesett a kisvállalati szoftverpiac
A kisvállalati szoftverpiac 20-30 százalékkal csökkent az év első öt hónapjában, csak remélni lehet, hogy ezzel eljutottunk a gödör aljára - mondta Hargitai Zsolt, a Novell Magyarország kereskedelem-támogatási vezetője kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: a cégekre általában is jellemző, hogy csak akkor költenek informatikára, ha az azonnali, de legalábbis rövid távon hatékonyság-növekedéssel, kiadáscsökkentéssel jár. Kivételt képez ez alól az az eset, amikor egy cégnek biztonsági problémái keletkeznek, illetve, ha valamilyen oknál fogva leáll az üzleti szempontból fontos rendszere.
Hargitai Zsolt nemzetközi példaként elmondta: amikor nemrégiben meghibásodott a General Electric (GE) kereskedelmi rendszere, s emiatt 64 órán keresztül nem tudtak rendeléseket felvenni, mindjárt vásárolt a cég egy olyan szoftvert (Business Service Management - BSM), amelyik képes a bonyolult informatikai hálózatok meghibásodását is megelőzni.
Hargitai Zsolt úgy vélte: egy ilyen megoldással a GE esetében is megelőzhető lett volna a baj, és a vállalatot nem érte volna 6,4 millió dolláros kár. Aláhúzta: az ilyen lehetőséggel az amerikai elemző cég, a Forrester szerint 50-60 százalékkal csökkenthető a rendszerek állásideje, miközben egyharmadával növelhető a dolgozók termelékenysége, és csökkenthetőek a működési költségek. A kereskedelem-támogatási vezető elmondta: hasonló leállások Magyarországon is történnek, de ezeket az információkat nem hozzák nyilvánosságra az érintett cégek.
Kifejtette, hogy a mostani piaci körülmények között a Novell, hasonlóan más informatikai cégekhez, kivár, s megpróbál erősebben fókuszálni a potenciálisan nagyobb vásárlóerővel rendelkező nagyvállalati piacra. Úgy vélte: mivel ezeknél a szervezeteknél egyre bonyolultabb informatikai hálózatok működnek, s egyre nagyobb problémákat okozhat számukra egy-egy meghibásodás, a nagyvállalatoknak előbb-utóbb fejleszteniük kell a rendszerfelügyeletüket is.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Stagnáló it-piacon bevételnövekedésre számít a Novell
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.