Beolvadt a Magyar Telekomba két társaság
Megszavazta a Magyar Telekom Nyrt. (MT) hétfői rendkívüli közgyűlése a T-Kábel Magyarország Kft. és a Dél-Vonal Kft. beolvadását az MT-be.
A Dél-Vonal a T-Kábel 100 százalékos tulajdonában volt, míg a T-Kábel az MT 16,4 százalékos közvetlen és 83,6 százalékos közvetett tulajdonában állt. A közvetett tulajdonos az MT 100 százalékos leányvállalata, az Investel Zrt. volt.
A rendkívüli közgyűlésen a részvényesek 64,57 százaléka, azaz 672 284 468 szavazati jog vett részt.
A beolvadásokat Christopher Mattheisen, a társaság elnök-vezérigazgatója azzal indokolta, hogy a csoport így versenyképesebb ajánlatokat tud adni a vezetékes és mobil felhasználóinak mindhárom képernyőn, televízión, számítógépen és mobil monitoron. Azaz televíziós, internetes és távközlési szolgáltatást egyszerre tud nyújtani.
Hozzátette: a működési hatékonyság is javul az összeolvadás eredményeképpen, s összességében 1 milliárd forint megtakarítást tesz lehetővé éves szinten.
A közgyűlésig, illetve a közgyűlésen összesen 2 részvényes jelezte, hogy bizonyos számú részvényszám erejéig nem kíván részt venni a beolvadások, átalakulás után létrejövő jogutód társaságban, az MT-ben. Számukra törzsrészvényenként 344 forintot fizet a társaság. Az MT figyelmeztette a részvényeseket, hogy ez az ár jóval a tőzsdei részvényárfolyam alatt van.
A rendkívüli közgyűlésig 1250 részvény tekintetében érkezett ilyen jelzés, míg a helyszínen a MagyarCom Holding GmbH jelezte, hogy 1822 részvény erejéig kilép a jogutód társaságból azért, hogy megmaradjon és ne változzon az MT-ben lévő 59,298 százalékos tulajdoni hányada.
A MagyarCom az MT-ben a Deutsche Telekomot képviseli.
A T-Kábel analóg és digitális tv, illetve szélessávú internet, és internet alapú távközlési szolgáltatást nyújt 320 ezer ügyfelének. A Dél-Vonal Csongrád és Békés megyében 3800 előfizetőnek nyújt kábelszolgáltatást.
A T-Kábel 2008. december 31-én 20,5 milliárd forint értékű eszközzel és ugyanilyen értékű forrással rendelkezett. Vagyona 4,971 milliárd forintot, a jegyzett tőkéje pedig 920 millió forintot tett ki.
A Dél-Vonal eszközei és forrásai, külön-külön 161,904 millió forintot értek el, a saját vagyona 115,022 millió forint, a jegyzett tőkéje pedig 3 millió forint volt.
Az MT eszközei, illetve forrásai megegyezően, külön-külön 965,252 milliárd forintot tettek ki december végén. A cég saját vagyona 358,4 milliárd forint, a jegyzett tőkéje pedig 104 274 561 500, azaz száznégymilliárd-kettőszázhetvennégymillió-ötszázhatvanegyezer-ötszáz forint volt december végén.
A beolvadás, átalakulás során egyik társaság sem élt az átértékelés lehetőségével.
Az átalakulás után az MT jegyzett tőkéje a kilépő részvények névértékével megegyezően csökkent, s a beolvadásoknak és átalakulásnak, illetve a kilépő részvényeknek megfelelően változott a vagyonmérleg és vagyonleltár is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.