1000 főt épít le az Oracle Európában
A vállalat döntése mögött az elemzők szerint az Oracle várható gyengébb jövőbeli teljesítménye áll. A döntést Franciaországban jelentették be egy a vállalat és az ott hagyományosan igen erős szakszervezetek közötti kétnapos egyeztetések során. Az Oracle 160 dolgozója áll alkalmazásban a francia részlegnél, közülük 250 főnek kell távoznia. A szakszervezet szerint ezeknek a vállalatrészeknek a teljesítménye nem indokol ilyen mértékű leépítéseket, és a vállalat eddig keményen dolgozó munkásai nem ezt érdemlik. Az Oracle-t azonban a jelek szerint hidegen hagyja ez az érvelés, és 850-1000 alkalmazottat bocsát el Európa szerte. Mivel a vállalatnak a kontinensen nagyjából 17 ezer fő dolgozik, tény, hogy a francia vállalatrészt arányaiban súlyosan érinti az intézkedés. A francia szakszervezet azonban hiába érvel azzal, hogy az emberek nem egyszerű berendezési tárgyak, az Oracle mint professzionális amerikai üzletpolitikán alapuló cég, nyilván ennek éppen az ellenkezőjét gondolja. A vállalat egyébként eddig nem teljesített rosszul, némileg a piaci elvárások felett produkált, 1 százalékos bővülése a válság közepette nem számít rossz eredmények. Az éves szinten 5,59 milliárd dolláros (3,99 milliárd eurós) forgalmat lebonyolító cég jövőbeni kilátásai azonban a szakértők szerint nem túl rózsásak, így vélhetően már előre ehhez igazítják a létszámot, és nem akarják megvárni, míg a gyengébb eredményekhez képest elszaladnak a költségek.
Kapcsolódó cikkek
- Oracle: vége a válságnak
- Megújult az Oracle partnerprogramja
- Az Oracle többé már nem szoftvercég: befejeződött a Sun felvásárlása
- Az EU feltétel nélkül jóváhagyta az Oracle-Sun egyesülést
- Az EU figyelmezteti az Oracle-t a Sun felvásárlása miatt
- Amerikában jóváhagyták az Oracle-Sun egyesülést
- A Sun részvényesei megszavazták az Oracle felvásárlást
- Az Oracle vásárolta fel a Sunt
- Tovább nő az Oracle - bejelentésözön az OpenWorldön
- Az Oracle rekord üzemi eredményt ért el
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.