Az IBM 1,2 milliárd dollárért vásárol üzleti elemző céget
Az IBM-nek igen komoly szándékai vannak az üzleti elemzésekkel és jövendölésekkel kapcsolatos szoftveres üzletágban, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a hatalmas vételárat, 1,2 milliárd dollárt nem részvénycserés ügylet keretén belül, hanem készpénzben egyenlítetik ki. A Chicagói SPSS számára sem előnytelen az üzlet, legalábbis ezt jelzi, hogy jócskán a valós piaci részvényárfolyamok fölött kötötték meg az üzletet. Az SPSS papírjaiért az üzlet bejelentése előtt 35 dollár 9 centet adtak, míg az IBM ajánlata részvényenkénti 50 dolláros vételárat tartalmazott. Ez nem kevesebb, mint 42 százalékos prémium a jelenlegi piaci árhoz képest. A 2009 második felére lezáruló felvásárlási folyamat magyarázataként az IBM kijelentette, hogy ezzel a befektetéssel egy teljesen új piaci szegmensbe vásárolták be magukat. A vállalat tervei szerint a jövőben ügyfeleiket nem csupán modern piaci elemzési technikákkal, de komoly előrejelzéseket lehetővé tevő technológiákkal is képesek lesznek kiszolgálni. Mindez a gyakorlatban a vállalt reményei szerint azt jelenti majd, hogy 2010-re minden egyes IBM részvény nyereségéhez 3 centet tesz majd hozzá a mostani 1,2 milliárd dolláros SPSS felvásárlás hozadéka.
Kapcsolódó cikkek
- Virtuális workshop a szuperportálról
- IBM X5 szerverek: jelentős memóriabővítés új hardver nélkül
- IBM POWER7: versenytárs nélkül
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- 100 GHz-es graféncsip az IBM-től
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Vállalati szuperportál otthoni munkára
- Az IBM zürichi kutatólaboratóriuma ismét "kiváló elméket" keres
- Első alkalommal: Cognos konferenciát tart Budapesten az IBM
- Céges online e-mail szolgáltatásba kezd az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.