A piac meglepően rosszul fogadta a Microsoft-Yahoo szövetséget
18 hónappal a Microsoft elutasított 47,5 milliárd dolláros vételi ajánlata után bejelentették, hogy a két vállalat szövetséget köt. A Yahoo átveszi a Microsoft legfrissebb formájában Bing néven futó keresőmotorját, míg a két cég a reklámbevételeken együtt osztozik. A pénzügyi részletekről mindössze annyit tudni, hogy nem készpénzes üzletről van szó, más adatot nem hoztak nyilvánosságra. Az ilyen estekben jellemző módon emelkedni szoktak az érintett cégek részvényárfolyamai, reagálva a megnyíló új üzleti lehetőségekre. Ebben az esetben azonban nem hogy nem ez következett be, de még csak nem is tartották magukat az egyébként nem éppen szárnyaló Yahoo részvények. A vállalat papírjai meglehetősen lendületes zuhanásba kezdtek, a bejelentés után rögtön 12 százalékkal értek kevesebbet, majd a következő tőzsdei napon további 4, 6 százalékkal csúsztak lejjebb, végül 14 dollár 14 centen állapodtak meg. Az ügy azért is érdekes, mert a Yahoo régi problémája, a jövőkép hiánya látszik ezzel megoldódni, ám a piac ezek szerint másfajta jövőt képzelt el a cégnek. A 10 éves együttműködéssel félig beolvadt cég értékvesztése Steve Ballmert is meglepte, a Microsoft vezérigazgatója maga sem tudott magyarázatot adni a történtekre.
Kapcsolódó cikkek
- Mégsem veszi át automatikusan a Yahoo a Microsoft keresőjét
- Végül mégiscsak létrejött a Microhoo
- A Microsoft keresője már be is előzte a Yahoo-t
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- Ballmer mégis akarja a Yahoo keresőrészlegét
- A Microsoft és a Yahoo is cáfolja a keresőüzletet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.