A Sony első üzleti negyedéve: 37,1 milliárd jen veszteség
A világ legnagyobb fogyasztói elektronikai gyártója, a japán Sony Corp. csütörtökön 37,1 milliárd jenes veszteséget jelentett adó után az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről. Egy évvel korábban 35 milliárd jenes adózott eredménye volt.
A veszteséget a gyenge kereslettel, az erős jennel és a válság miatt szükségesnek tartott átszervezés költségeivel magyarázták. Összesen 16 ezer munkahelyet számolnak fel világszerte, ez és az átszervezés más költségei összesen 33,9 milliárd jennel terhelték az eredményt az első üzleti negyedévben, és egész évben 110 milliárd jen ilyen költségre számítanak a cégnél. Az első üzleti negyedévi veszteség mindazonáltal jóval kisebb volt az elemzői várakozások 109,6 milliárd jenes átlagánál.
A filmgyártó részleg - az 1989-ben megvásárolt amerikai Columbia Pictures, amelyet 1991 óta Sony Pictures Entertainmentnek neveznek -, a Sony Music zenei részleg és a pénzügyi szolgáltató részleg kivételével minden tevékenység veszteséges volt, főleg a lapos képernyők gyártása szenvedett.
A csoport az egész pénzügyi évre is veszteséget vár, 120 milliárd jen erejéig. Az előző üzleti évben 98,9 milliárd jen volt a vesztesége adó után.
A Sony teljes bevétele az első üzleti negyedévben, 1,6 billió jen, 19 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi 1,98 billiótól.
Kapcsolódó cikkek
- Már ősszel érkezik a Sony cserélhető objektíves videokamerája
- Sony Alpha NEX-3 és NEX-5: a világ legkisebb cserélhető objektíves kompaktjai
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Cseppálló mini Walkmanek a Sonytól
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.