A Sony első üzleti negyedéve: 37,1 milliárd jen veszteség
A világ legnagyobb fogyasztói elektronikai gyártója, a japán Sony Corp. csütörtökön 37,1 milliárd jenes veszteséget jelentett adó után az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről. Egy évvel korábban 35 milliárd jenes adózott eredménye volt.
A veszteséget a gyenge kereslettel, az erős jennel és a válság miatt szükségesnek tartott átszervezés költségeivel magyarázták. Összesen 16 ezer munkahelyet számolnak fel világszerte, ez és az átszervezés más költségei összesen 33,9 milliárd jennel terhelték az eredményt az első üzleti negyedévben, és egész évben 110 milliárd jen ilyen költségre számítanak a cégnél. Az első üzleti negyedévi veszteség mindazonáltal jóval kisebb volt az elemzői várakozások 109,6 milliárd jenes átlagánál.
A filmgyártó részleg - az 1989-ben megvásárolt amerikai Columbia Pictures, amelyet 1991 óta Sony Pictures Entertainmentnek neveznek -, a Sony Music zenei részleg és a pénzügyi szolgáltató részleg kivételével minden tevékenység veszteséges volt, főleg a lapos képernyők gyártása szenvedett.
A csoport az egész pénzügyi évre is veszteséget vár, 120 milliárd jen erejéig. Az előző üzleti évben 98,9 milliárd jen volt a vesztesége adó után.
A Sony teljes bevétele az első üzleti negyedévben, 1,6 billió jen, 19 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi 1,98 billiótól.
Kapcsolódó cikkek
- Már ősszel érkezik a Sony cserélhető objektíves videokamerája
- Sony Alpha NEX-3 és NEX-5: a világ legkisebb cserélhető objektíves kompaktjai
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Cseppálló mini Walkmanek a Sonytól
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.