A Sony első üzleti negyedéve: 37,1 milliárd jen veszteség
A világ legnagyobb fogyasztói elektronikai gyártója, a japán Sony Corp. csütörtökön 37,1 milliárd jenes veszteséget jelentett adó után az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről. Egy évvel korábban 35 milliárd jenes adózott eredménye volt.
A veszteséget a gyenge kereslettel, az erős jennel és a válság miatt szükségesnek tartott átszervezés költségeivel magyarázták. Összesen 16 ezer munkahelyet számolnak fel világszerte, ez és az átszervezés más költségei összesen 33,9 milliárd jennel terhelték az eredményt az első üzleti negyedévben, és egész évben 110 milliárd jen ilyen költségre számítanak a cégnél. Az első üzleti negyedévi veszteség mindazonáltal jóval kisebb volt az elemzői várakozások 109,6 milliárd jenes átlagánál.
A filmgyártó részleg - az 1989-ben megvásárolt amerikai Columbia Pictures, amelyet 1991 óta Sony Pictures Entertainmentnek neveznek -, a Sony Music zenei részleg és a pénzügyi szolgáltató részleg kivételével minden tevékenység veszteséges volt, főleg a lapos képernyők gyártása szenvedett.
A csoport az egész pénzügyi évre is veszteséget vár, 120 milliárd jen erejéig. Az előző üzleti évben 98,9 milliárd jen volt a vesztesége adó után.
A Sony teljes bevétele az első üzleti negyedévben, 1,6 billió jen, 19 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi 1,98 billiótól.
Kapcsolódó cikkek
- Már ősszel érkezik a Sony cserélhető objektíves videokamerája
- Sony Alpha NEX-3 és NEX-5: a világ legkisebb cserélhető objektíves kompaktjai
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Cseppálló mini Walkmanek a Sonytól
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.