A Microsoft eladja a Razorfisht
A lépés egy újabb lehet azok sorában, amelyekkel a Microsoft a válságos időkben igyekszik megszabadulni olyan üzletágaitól amelyek nem termelnek közvetlen nyereséget. Legalábbis ezzel indokolta a szoftvercég az Encarta online enciklopédia projekt, illetve a Soapbox videómegosztó bezárását, a Razorfish azonban nem igazán illik bele ebbe a sorba. A céghez a Microsoft még 2007-ben jutott hozzá, amikor is 6 milliárd dollárért megvásárolta az Aquantive digitális marketing-, reklám- és szolgáltató céget. Akkor a redmondiak azt nyilatkozták, hogy a Razorfish interaktív reklámügynökség különösen fontosnak bizonyulhat abban, hogy segítsen eladni a szoftverkonszern több új internetes termékét, például a Silverlight média-videó plug-int. Ehhez képest az a tény, hogy ilyen hamar meg is válnak a társaságtól, némileg meglepő, habár internetes hírforrások szerint egy ideje már házalnak az ügynökséggel.
A szerződés értelmében a függetlensége javarészét megőrző, 2000 főt foglalkoztató Razorfish és a Microsoft továbbra is kiemelt partneri viszonyt ápolnak majd. Az ügynökség készítette például a Microsoft Bing keresőprogramjának logóját, illetve a hozzá tartozó nagyszabású reklámkampányt is. A cég kiemelt ügyfelei közé tartozik még a Dell, a Disney és a Nike is. A felvásárló Publicis a világ egyik legnagyobb médiavállalata, összesen 44 000 dolgozója van és hozzá tartoznak a Leo Burnett vagy a Saatchi & Saatchi reklámcégek, illetve a Starcom MediaVest Group és a ZenithOptimedia médiavállalatok.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- 4 ezer munkahelyet létesít a Microsoft
- A Microsoft profitja a vártnál kisebb mértékben csökkent
- Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft
- Harmadával csökkent a Microsoft profitja
- Microsoft: vártnál nagyobb negyedéves bevételcsökkenés
- Tovább növeli piaci részesedését a Microsoft
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.