A Microsoft eladja a Razorfisht
A lépés egy újabb lehet azok sorában, amelyekkel a Microsoft a válságos időkben igyekszik megszabadulni olyan üzletágaitól amelyek nem termelnek közvetlen nyereséget. Legalábbis ezzel indokolta a szoftvercég az Encarta online enciklopédia projekt, illetve a Soapbox videómegosztó bezárását, a Razorfish azonban nem igazán illik bele ebbe a sorba. A céghez a Microsoft még 2007-ben jutott hozzá, amikor is 6 milliárd dollárért megvásárolta az Aquantive digitális marketing-, reklám- és szolgáltató céget. Akkor a redmondiak azt nyilatkozták, hogy a Razorfish interaktív reklámügynökség különösen fontosnak bizonyulhat abban, hogy segítsen eladni a szoftverkonszern több új internetes termékét, például a Silverlight média-videó plug-int. Ehhez képest az a tény, hogy ilyen hamar meg is válnak a társaságtól, némileg meglepő, habár internetes hírforrások szerint egy ideje már házalnak az ügynökséggel.
A szerződés értelmében a függetlensége javarészét megőrző, 2000 főt foglalkoztató Razorfish és a Microsoft továbbra is kiemelt partneri viszonyt ápolnak majd. Az ügynökség készítette például a Microsoft Bing keresőprogramjának logóját, illetve a hozzá tartozó nagyszabású reklámkampányt is. A cég kiemelt ügyfelei közé tartozik még a Dell, a Disney és a Nike is. A felvásárló Publicis a világ egyik legnagyobb médiavállalata, összesen 44 000 dolgozója van és hozzá tartoznak a Leo Burnett vagy a Saatchi & Saatchi reklámcégek, illetve a Starcom MediaVest Group és a ZenithOptimedia médiavállalatok.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- 4 ezer munkahelyet létesít a Microsoft
- A Microsoft profitja a vártnál kisebb mértékben csökkent
- Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft
- Harmadával csökkent a Microsoft profitja
- Microsoft: vártnál nagyobb negyedéves bevételcsökkenés
- Tovább növeli piaci részesedését a Microsoft
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia
Magyarországon is versenyhátrányba kerülnek azok a munkavállalók, akik nem képesek alkalmazni a mesterséges intelligenciát (MI), és azon médiavállalatok, amelyek nem integrálják az új technológiákat a munkafolyamataikba – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmányában, hozzátéve: a magyarok inkább pozitívan gondolnak az MI-megoldásokra.
Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása
Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.
KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését
Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.
A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában
A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.