A Facebook megvette a FriendFeedet

MTI Sajtóadatbank, 2009. augusztus 12. 11:37

A Facebook közösségi portál felvásárolja a FriendFeed nevű netes szolgáltatást, amelynek segítségével a felhasználók egy oldalon oszthatják meg az összes közösségi oldalról származó aktivitásaikat.

Bret Taylor, a FriendFeed alapítója közölte, hogy a két szolgáltatás előbb-utóbb egybeolvad, azonban egyelőre még külön működnek - olvasható a Yahoo-n. Azt is hozzátette: nagy vonzerő volt számukra a Facebook 250 millió felhasználója és emiatt is döntöttek úgy, hogy csatlakoznak hozzá.

A FiendFeed szolgáltatás hasonló a nála sokkal népszerűbb Twitterhez, amit a Facebook 2008-ban félmillió dollárért akart felvásárolni.

A Facebook közleménye szerint a 12 fős kis kaliforniai cég ezentúl teljes egészében a Facebooknak dolgozik majd, illetve a FriendFeed négy alapítója: Taylor, Paul Buchheit, Jim Norris és Sanjeev Singh vezető pozícióba kerülnek majd a Facebook produkciós csapatában.

Egyelőre nem világos, hogy a Facebook pontosan mire akarja használni a FriendFeedet, amely adatokat szolgáltat olyan honlapokról, mint a Twitter, a Yelp tesztelő oldal, vagy a Flickr képmegosztó portál, bár valószínűsíthető, hogy ezzel szeretnének valós idejű információkkal szolgálni a felhasználóknak.

Chris Cox, a Facebook elnöke azt nyilatkozta, hogy már régóta dolgozik mindkét cég azon a problémán, hogyan lehetne a lehető leghatékonyabban kapcsolatba hozni az embereket különböző portálokon keresztül is.

"Egyetértünk abban, hogy a legfontosabb információ azoktól az emberektől jön, akiket fontosnak tartasz. Éppen ezért olyan technológiákat kell kidolgozni, amelyek ezeket a kapcsolatrendszereket erősítik."

Cox nem erősítette meg, hogy a Facebook integrálni szeretné-e a FriendFeed valós idejű keresőjét-e saját portáljukba, csak annyit tett hozzá, hogy ezen a technológián már ők is régóta dolgoznak, illetve nem beszélt az üzlet anyagi részéről sem.

Kulcsszavak: Facebook

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01