A Facebook megvette a FriendFeedet
A Facebook közösségi portál felvásárolja a FriendFeed nevű netes szolgáltatást, amelynek segítségével a felhasználók egy oldalon oszthatják meg az összes közösségi oldalról származó aktivitásaikat.
Bret Taylor, a FriendFeed alapítója közölte, hogy a két szolgáltatás előbb-utóbb egybeolvad, azonban egyelőre még külön működnek - olvasható a Yahoo-n. Azt is hozzátette: nagy vonzerő volt számukra a Facebook 250 millió felhasználója és emiatt is döntöttek úgy, hogy csatlakoznak hozzá.
A FiendFeed szolgáltatás hasonló a nála sokkal népszerűbb Twitterhez, amit a Facebook 2008-ban félmillió dollárért akart felvásárolni.
A Facebook közleménye szerint a 12 fős kis kaliforniai cég ezentúl teljes egészében a Facebooknak dolgozik majd, illetve a FriendFeed négy alapítója: Taylor, Paul Buchheit, Jim Norris és Sanjeev Singh vezető pozícióba kerülnek majd a Facebook produkciós csapatában.
Egyelőre nem világos, hogy a Facebook pontosan mire akarja használni a FriendFeedet, amely adatokat szolgáltat olyan honlapokról, mint a Twitter, a Yelp tesztelő oldal, vagy a Flickr képmegosztó portál, bár valószínűsíthető, hogy ezzel szeretnének valós idejű információkkal szolgálni a felhasználóknak.
Chris Cox, a Facebook elnöke azt nyilatkozta, hogy már régóta dolgozik mindkét cég azon a problémán, hogyan lehetne a lehető leghatékonyabban kapcsolatba hozni az embereket különböző portálokon keresztül is.
"Egyetértünk abban, hogy a legfontosabb információ azoktól az emberektől jön, akiket fontosnak tartasz. Éppen ezért olyan technológiákat kell kidolgozni, amelyek ezeket a kapcsolatrendszereket erősítik."
Cox nem erősítette meg, hogy a Facebook integrálni szeretné-e a FriendFeed valós idejű keresőjét-e saját portáljukba, csak annyit tett hozzá, hogy ezen a technológián már ők is régóta dolgoznak, illetve nem beszélt az üzlet anyagi részéről sem.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- 24 órán belül már a második támadás a Facebook-felhasználók ellen
- Kijavították a bizalmas adatokat kiszolgáltató hibát a Facebookon
- Négy amerikai szenátor adatvédelmi aggályait fejezte ki a Facebooknak
- Több százezer lopott Facebook-fiókot adott el egy hacker
- Tartanak a kisvállalkozások a közösségi média veszélyeitől
- Egymillió magyar Facebook-felhasználó
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Az öregedő brit kémek képtelenek használni az internetet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.