A MySpace megvette a rivális zeneszolgáltatást

MTI Sajtóadatbank, 2009. augusztus 24. 09:41

A MySpace felvásárolta az iLike nevű rivális zeneszolgáltatást. Az eljövendő fúziónak köszönhetően a felhasználók zenét hallgathatnak és oszthatnak meg a közösségi hálózatokon keresztül.

Az iLike korábban már kapott egy nagy összegre szóló ajánlatot a Facebooktól, azonban azt visszautasították. A cég 55 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhet, és zenei téren rendkívül népszerű volt eddig is, csupán a MySpace hagyta le - olvashatjuk a BBC hírportálján.

Érdekeség, hogy az iLike-ért viszonylag keveset: 20 millió dollárt fizetett a MySpace, amely egy ilyen kaliberű üzletnél meglehetősen csekély összeg.

A MySpace és az iLike céljai némileg különbözőek: míg előbbi a jövőben is inkább a globális zenei szolgáltatásokra szeretne koncentrálni, addig az iLike ki szeretné bővíteni repertoárját: a zenén kívül még a filmekre, játékokra és videoklipekre is összpontosítana. Elképzelhető, hogy éppen a különbözőségek miatt is jött létre az egyesülés, lévén a két cég közösen sokkal többféle szolgáltatást tud lefedni.

Érdekes kérdés még, hogyan befolyásolja ez az elkövetkezendő időszakban az iLike kapcsolatát a Facebokkal, hiszen az iLike felhasználói nagy részben (80 százalékban) innen származtak. Caroline McCarthy, a CNET egyik újságírója szerint elképzelhető, hogy a Facebook visszaszorítja, vagy akár még blokkolhatja is az
iLike szoftver használatát saját szolgáltatásán belül, lévén a MySpace az egyik legkomolyabb riválisuk. Owen Van Natta szerint az iLike minősége és élménye rövid távon semmilyen szinten sem fog megváltozni. Van Natta úgy gondolja, hogy a közösségi hálózatok maximálisan elégedettek lesznek azzal, hogy az iLike még jobb minőségű és összetettebb szolgáltatásra lesz képes a jövőben.

Mike Arrington, a TechCrunch.com portál alapítója szerint azonban koránt sem ilyen rózsás a helyzet az iLike számára. Mivel a Facebook szabályrendszere amúgy is gyakran változik, illetve úgy tűnik, hogy most már rivális szolgáltatásokról van szó, nagyon is elképzelhető, hogy a Facebook bármelyik pillanatban megszakíthatja
az iLike-kal való kapcsolatot.

Kulcsszavak: MySpace

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01