Az osztrák internetezők közel kétharmada látogatja a közösségi portálokat

MTI Sajtóadatbank, 2009. szeptember 19. 09:14

Ausztriában az internet-hozzáféréssel rendelkezők 59 százaléka látogat legalább egy közösségi portált - állapította meg egy felmérés.

Egyre inkább terjed Ausztriában az internetes kapcsolattartásnak ez a módja, de az aggodalmakkal ellentétben nem szorítja ki a többi érintkezési formát. Az osztrák internetezők nagy többsége tudatában van a közösségi portálok adatbiztonsági kockázatainak is - összegezte a marketmind piackutató intézet a Mobilcom Austria osztrák mobiltelefon-szolgáltató felkérésére készített tanulmányát.

A felmérésben részt vevők 39 százaléka mondta azt, hogy amióta valamelyik közösségi portál felhasználója, elektronikus leveleket is gyakrabban ír, és 32 százalékuk beszélget gyakrabban személyesen az ismerőseivel.

A közösségi portálok 59 százalékos elterjedtsége valamivel a nemzetközi átlag (64 százalék) alatt van, viszont az osztrákok gyakrabban látogatják ezeket a honlapokat. (Az internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások aránya 70 százalék.)

Az osztrákok az átlagnál visszafogottabbak a barátok számát illetően, 70 ismerőst "jelölnek be", míg a nemzetközi átlag 120.

A legismertebb és legnépszerűbb Ausztriában a Facebook, ezt 63 százalék említette elsőként és 42 százalékuk használja legkevesebb hetente egyszer. A második legismertebb a MySpace (25 százalék), a harmadik a studiVZ nevű portál (23 százalék).

A portálok látogatóinak mintegy kétharmada találja hátrányosnak, hogy főnökük vagy éppen idegenek is láthatják az adataikat.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01