Új pályázat a kis cégek technológiai hátterének fejlesztésére
A Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. (MAG) az MTI-vel pénteken közölte: a két programban 2009-re és 2010-re együttvéve 17 milliárd 588 millió forintnyi támogatási összeg pályázható meg, amelyhez a forrásokat 85 százalékban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, 15 százalékban pedig a magyar költségvetésből fedezik.
A pályázaton nyertes társaságok az odaítélt forrásból beruházásokat eredményező technológiai fejlesztéseket hajthatnak végre, új, vagy három évnél nem régebbi használt eszközöket vehetnek, valamint megvalósíthatják vállalkozásuk informatikai fejlesztését hardver és szoftver eszközök beszerzése révén.
A gazdaságfejlesztési központ közleménye szerint a támogatási keret segíti a vállalkozások világhálós megjelenését is, hiszen a honlappal még nem rendelkező vállalkozásoknak a pályázat elnyerésével kötelezően létre kell hozniuk honlapjukat. Emellett kiegészítő tevékenységként lehetőség van támogatás elnyerésére minőség-, környezet- és egyéb irányítási, vezetési, hitelesítési rendszerek, szabványok bevezetésére és tanúsíttatására is.
A tervek szerint az igényelt támogatás összege minimum egymillió, maximum 20 millió forint lehet, de úgy, hogy az egyes projektre maximálisan nyújtható támogatások mértéke a megvalósítás helyszínétől függően az elszámolható költségek 35-50 százalékát fedezheti - Budapesten ez az arány 25 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
- Nyerjen egyperces videóval 80 napos világkörüli utat és 100 ezer dollárt az LG-től
- Megnevezték a Magyar Sajtófotó pályázat díjazottait
- Zeiss objektív egy jó képért
- Informatikai Kiválósági Díj kkv-k számára
- Fotópályázat: Rúgj labdába Sony DSLR-ért
- Eredménytelenül zárult a MÁV távközlési tendere
- "Az Év honlapja" - megvannak az idei győztesek!
- Ma még lehet jelentkezni az Év Honlapja pályázatra
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.