Vezérigazgatók a válságról
A XVIII. Vezérigazgatói Találkozó második munkanapján, október elsején egy teljes délutánt szentelt az infokommunikációnak, részben hagyományból (ezeknek a röjtökmuzsaji menenedzsertalálkozóknak mindig hangsúlyos témája volt az informatika), részben azért, mert az informatikai cégeket sem kerülhette el a válság, és végül, de nem utolsósorban azért is, mert nem csak „békeidőkben”, hanem ilyen válságos hónapokban is húzóerőt jelent ez az ágazat.
Kuthy Antal, az E-Group ázsiai vezérigazgatója ugyan még délelőtt, videokonferencia-kapcsolással jelentkezett be Hongkongból, de a többi ICT manager megszólalása délutánra maradt. Bár szakmánk első előadója, Bacsó Péter, az Accenture ügyvezető igazgatója, általánosságban vázolta fel a válságban követendő stratégiát (innováció, ügyfélcentrikusség stb.), ám külön is kitért arra a rossz gyakorlatra, amikor a pénzhiány miatt visszafogják a cégek a beruházásokat, azon belül is az informatikai beruházásokat. Amellett, hogy a beruházás helyett inkább a működési költségeken kellene takarékoskodni, a helyes magatartás mindenképpen az lenne, ha strukturális, stratégiai alapokon vizsgálná meg minden cég, hogy a válság utáni időszakban mi az, amire elsősorban szüksége lesz, és ebben többnyire kulcsszerepet játszik az informatika.
Papp István, a Magyar Telekom vezérigazgató helyettese „Evolúció és válság” címmel foglalta össze a válság tanulságait. Ezek közül az informatikát az a tanulság érinti leginkább, hogy „vállalj kockázatot és fektess be piacfejlesztésbe”! Az előadás az interaktív televíziózástól kezdve egy sor példát említett arra, hogy miben alkalmazkodik ehhez a tanulsághoz, de egy sor példát mondott arra is, amikor csak utólag sikerült levonni a tanulságot, a Magyar Telekom sem reagált időben a bajra, még négy hónappal a válság kitörése után is jelentős béremelések történtek, ambiciózus pénzügyi tervek fogalmazódtak meg.
Veréb Elemér, a Provice ügyvezető igazgatója a cégek stratégia-központúságában látja a megvalósítandó célt, és kiemelte, hogy a humánerőforrás- és informatikai befektetések mennyivel gyorsabban térülnek meg a stratégiai munkakörökben.
A VMware magyarországi igazgatója, Kozák Tamás előadásának címében kiadta a jelszót: „Válságkezelés – Kezdjük az informatikával!” Már csak azért is, mert az informatika ma már minden cég életét áthatja, a mobiltelefontól a tűzfalig ott van mindenütt. A cég elsősorban a virtuális szerverrendszerek kialakításával csökkenti a CapEx, OpEx költségeket, üzleti kockázatot.
Egy sor meghatározó informatikus vett részt az infokommunikáció helyzetét áttekintő kerekasztal-beszélgetésen: Antonio Felizardo, a Hungaro DigiTel vezérigazgatója; Bella Zsolt, a British Telekom Hungary regionális értékesítési igazgatója; Gőgh Attila, a Pannon GSM értékesítési igazgatója; Hodosi Péter, a StreamNet értékesítési igazgatója; Papp Péter, a Kancellár.hu vezérigazgatója; Sátor Csaba, az Interware vezérigazgatója; Sugár Mihály, a Bellresearch vezető tanácsadója és Zsembery György, az Invitel értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese.
Miután a kerekasztal-beszélgetés résztvevői közül többen is hangsúlyozták, hogy a frontend oldalon, vagyis az ügyfélkapcsolati területen semmiképpen sem szabad spórolni, a szükséges takarékossági intézkedéseket amögött kell végrehajtani, szinte törvényszerű, hogy informatikai előadások-beszélgetések sorát György István, az update Software Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója az ügyfélmenedzsment témakörének áttekintésével zárta „CRM a változások küszöbén” címmel.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
- Május 18: IDC roadshow Budapesten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.