Vezérigazgatók a válságról
A XVIII. Vezérigazgatói Találkozó második munkanapján, október elsején egy teljes délutánt szentelt az infokommunikációnak, részben hagyományból (ezeknek a röjtökmuzsaji menenedzsertalálkozóknak mindig hangsúlyos témája volt az informatika), részben azért, mert az informatikai cégeket sem kerülhette el a válság, és végül, de nem utolsósorban azért is, mert nem csak „békeidőkben”, hanem ilyen válságos hónapokban is húzóerőt jelent ez az ágazat.
Kuthy Antal, az E-Group ázsiai vezérigazgatója ugyan még délelőtt, videokonferencia-kapcsolással jelentkezett be Hongkongból, de a többi ICT manager megszólalása délutánra maradt. Bár szakmánk első előadója, Bacsó Péter, az Accenture ügyvezető igazgatója, általánosságban vázolta fel a válságban követendő stratégiát (innováció, ügyfélcentrikusség stb.), ám külön is kitért arra a rossz gyakorlatra, amikor a pénzhiány miatt visszafogják a cégek a beruházásokat, azon belül is az informatikai beruházásokat. Amellett, hogy a beruházás helyett inkább a működési költségeken kellene takarékoskodni, a helyes magatartás mindenképpen az lenne, ha strukturális, stratégiai alapokon vizsgálná meg minden cég, hogy a válság utáni időszakban mi az, amire elsősorban szüksége lesz, és ebben többnyire kulcsszerepet játszik az informatika.
Papp István, a Magyar Telekom vezérigazgató helyettese „Evolúció és válság” címmel foglalta össze a válság tanulságait. Ezek közül az informatikát az a tanulság érinti leginkább, hogy „vállalj kockázatot és fektess be piacfejlesztésbe”! Az előadás az interaktív televíziózástól kezdve egy sor példát említett arra, hogy miben alkalmazkodik ehhez a tanulsághoz, de egy sor példát mondott arra is, amikor csak utólag sikerült levonni a tanulságot, a Magyar Telekom sem reagált időben a bajra, még négy hónappal a válság kitörése után is jelentős béremelések történtek, ambiciózus pénzügyi tervek fogalmazódtak meg.
Veréb Elemér, a Provice ügyvezető igazgatója a cégek stratégia-központúságában látja a megvalósítandó célt, és kiemelte, hogy a humánerőforrás- és informatikai befektetések mennyivel gyorsabban térülnek meg a stratégiai munkakörökben.
A VMware magyarországi igazgatója, Kozák Tamás előadásának címében kiadta a jelszót: „Válságkezelés – Kezdjük az informatikával!” Már csak azért is, mert az informatika ma már minden cég életét áthatja, a mobiltelefontól a tűzfalig ott van mindenütt. A cég elsősorban a virtuális szerverrendszerek kialakításával csökkenti a CapEx, OpEx költségeket, üzleti kockázatot.
Egy sor meghatározó informatikus vett részt az infokommunikáció helyzetét áttekintő kerekasztal-beszélgetésen: Antonio Felizardo, a Hungaro DigiTel vezérigazgatója; Bella Zsolt, a British Telekom Hungary regionális értékesítési igazgatója; Gőgh Attila, a Pannon GSM értékesítési igazgatója; Hodosi Péter, a StreamNet értékesítési igazgatója; Papp Péter, a Kancellár.hu vezérigazgatója; Sátor Csaba, az Interware vezérigazgatója; Sugár Mihály, a Bellresearch vezető tanácsadója és Zsembery György, az Invitel értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese.
Miután a kerekasztal-beszélgetés résztvevői közül többen is hangsúlyozták, hogy a frontend oldalon, vagyis az ügyfélkapcsolati területen semmiképpen sem szabad spórolni, a szükséges takarékossági intézkedéseket amögött kell végrehajtani, szinte törvényszerű, hogy informatikai előadások-beszélgetések sorát György István, az update Software Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója az ügyfélmenedzsment témakörének áttekintésével zárta „CRM a változások küszöbén” címmel.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
- Május 18: IDC roadshow Budapesten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.