Megháromszorozta nyereségét a Yahoo
Megháromszorozta nyereségét a Yahoo a harmadik negyedévben, rácáfolva az elemzők várakozásaira, elsősorban a hirdetési piac élénkülésének, a költségcsökkentéssel járó átszervezéseknek - egyebek mellett kétezer dolgozó elbocsátásának - köszönhetően.
Az internetes vállalat adózott eredménye 187,8 millió dollár, részvényenként 13 cent volt a szeptemberrel végződött harmadik negyedévben az egy évvel korábbi 54,3 millió dollár, 4 centtel szemben. Elemzők 7 centes részvényarányos nyereséget vártak.
A nettó bevétel 1,13 milliárd dollárt tett ki, egy évvel korábban 1,33 milliárdot, miközben elemzők 1,12 milliárdot vártak.
Az eredményeket jelentősen javította az is, hogy a Yahoo eladta a kínai alibaba.com cégben meglévő részesedésének egy részét. Az ügylet részvényeként 4 centtel növelte az adózott eredményt.
A Yahoo az internetes hirdetési felület értékesítésében az első az Egyesült Államokban, a keresésben azonban a második helyen áll a Google mögött. A Google a múlt héten arról számolt be, hogy 11 éves fennállásnak legnagyobb profitját könyvelhette el a harmadik negyedévben, bevétele pedig 7 százalékkal nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- 100 millió dolláros kampányba kezd a Yahoo
- A Yahoo költségcsökkentésből 8 százalékkal növelte profitját
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- Ismét elküldene pár száz dolgozót a Yahoo
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Távozik a Yahoo pénzügyi igazgatója
- A vártnál kisebb a Yahoo vesztesége
- Befagyasztja a béreket a Yahoo
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.