Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
A Magyar Telekom legnagyobb részvényese, a Deutsche Telekom 7,2 százalékos éves szintű nyereségnövekedést és 5,2 százalékos bevételnövekedést jelentett csütörtökön a harmadik negyedévről.
Az elemzői várakozásokat meghaladó eredmény főként a görög OTE távközlési szolgáltató felvásárlásának és a költségcsökkentésnek köszönhető. A társaság bevétele 16,3 milliárd euró, az adózás utáni profit 959 millió euró volt július és szeptember között. A jelentés szerint valamennyi üzletág nyereséget termelt.
A működéshez kapcsolódó kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) az egy évvel korábbiról 5,2 százalékkal 5,5 milliárd euróra emelkedett a harmadik negyedévben. A társaság előrejelzése szerint az év egészében 18,7 és 19,1 milliárd euró között lehet az EBITDA, 2 és 4 százalék közötti mértékben elmaradva az egy évvel korábbitól.
A céget az amerikai piac állítja a legnagyobb kihívás elé. Az előfizetők száma alapján a bonni székhelyű cég jelenleg a negyedik számú mobilszolgáltató az Egyesült Államokban, és helyzete nem javult, hanem romlott a harmadik negyedben: az ügyféltábor 77 ezer fővel 670 ezerre csökkent, miközben az AT&T és a Verizon együtt 3 millió új előfizetőt szerzett.
Az élesedő verseny hatására a társaság már 2006-ban takarékossági programot indított, amelynek révén mostanáig 5,4 milliárd eurót takarított meg, főként elbocsátások révén. Szeptember 30-án a cégcsoport világszerte 259.973 főt foglalkoztatott, 0,5 százalékkal kevesebbet az egy negyedévvel korábbinál.
A szeptember végi állás szerint a Deutsche Telekomnak és külföldi érdekeltségeinek összesen 150,9 millió ügyfele volt a mobiltelefon-üzletágban, 5,3 millióval több az egy évvel korábbinál. A vezetékes üzletágban 7,4 százalékkal 39,6 millióra esett az ügyfelek száma. A társaság szélessávú internetes szolgáltatásait az egy évvel korábbinál 12,9 százalékkal többen, összesen 14,7 millióan vették igénybe.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom teljesen felvásárolja a Click&Buy-t
- Csökkentette negyedik negyedéves veszteségét a Deutsche Telekom
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- További leépítések a Deutsche Telekomnál
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Összeolvad a vezetékes és a mobilszolgáltató a Deutsche Telekomnál
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.