1500 embert tesz utcára az Electronic Arts
Genda Csongor Zoltán, 2009. november 10. 19:19
Az Electronic Arts képviselői egy mai sajtótájékoztatón bejelentették, hogy megválnak alkalmazottaik 17%-ától, hogy csökkentsék költségeiket.
A 17%-os leépítés hozzávetőlegesen 1500 személy állásának a felszámolását jelenti, a cég éves szinten olyan 100 millió dolláros megtakarítást remél a mostani intézkedéstől. A leépítésnek nem csupán a másfél ezer munkahely, hanem egész telephelyek is áldozatául esnek majd. Kicsit ellentmondásos talán, hogy az EA tegnap adta hírül a brit PlayFish 275 millió dollárért való felvásárlását. Egyik oldalon tehát megszorításokat hajt végre az igazgatótanács, a másik oldalon pedig jelentős befektetéseket eszközölnek.
A játékfejlesztőt igen csak megviselte a recesszió, ugyanis csupán a második negyedévben 391 millió dolláros veszteséget könyvelt el, a cég éves bevétele is 788 millióra csökkent, ami 12%-os visszaesést jelent. Az EA platformokra lebontott forgalmi adatai azt igazolják, hogy a Nintendo Wii-re és a PC-re fejlesztett játékok voltak az év slágerei, ezen a területen jelentős növekedésre volt példa, az Xbox 360-as és Nintendo DS üzletág viszont nagyon gyengén szerepelt, 41 illetve 50%-os visszaesésről számolt be ezen a területen az Electronic Arts.
A játékfejlesztőt igen csak megviselte a recesszió, ugyanis csupán a második negyedévben 391 millió dolláros veszteséget könyvelt el, a cég éves bevétele is 788 millióra csökkent, ami 12%-os visszaesést jelent. Az EA platformokra lebontott forgalmi adatai azt igazolják, hogy a Nintendo Wii-re és a PC-re fejlesztett játékok voltak az év slágerei, ezen a területen jelentős növekedésre volt példa, az Xbox 360-as és Nintendo DS üzletág viszont nagyon gyengén szerepelt, 41 illetve 50%-os visszaesésről számolt be ezen a területen az Electronic Arts.
Kapcsolódó cikkek
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Mobilüzletágat alakítana ki a UPC
- Nemzetközi cégé lett a magyar egészségügyi informatikai vállalat
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27