A Nokia árkartell miatt pereli a nagy LCD-gyártókat
Nem újdonság, hogy a mobiltelefonok egyre olcsóbbak, ám elterjedtségükhöz és a túlkínálathoz képest azonban a közelmúltig még mindig sokszor magasnak volt mondható az áruk, különösen, ha nem valamelyik szolgáltató kínálatából vásároltuk azokat. A Nokia most bejelentett pere némi fényt vet a háttérben meghúzódó okokra. A finn gyártó szerint az egyik fő ok az egyik elengedhetetlen részegység, az LCD kijelző ára. A ma már minimális követelményként is sok ezer színt és képpontot felvonultató részegységek árának magasan tartásáért több neves gyártónak kellett összefognia, hogy egy olyan óriás, mint a Nokia se tudjon magának alacsonyabb árat kitárgyalni, annak ellenére, hogy igazi nagyfogyasztó, több százezres megrendelésekkel.
A finnek szerint a Philips, Samsung, Sharp, Toshiba, Hitachi, LG, Seiko Epson és a Chungwa Picture Tubes nem engedélyezett összefogása áll a háttérben, így pert indított egyszerre az összes gyártó ellen kartellezés gyanújával. A Nokiát igazolja már jó előre az a tény, hogy a fenti gyártók közül a az LG, a Sharp és a Chungwa Tubes már besározódott, az Egyesült Államok igazságügyi minisztériuma hasonló okokból pert indított ellenük, melyet meg is nyert, a vállalatok elismerték a kartell létrehozását, és elfogadták a kiszabott 585 millió dolláros büntetést. A 2006-ig működő kartell ellen az amerikai AT&T mobilszolgáltató is pert indított, szintén kártérítési céllal. Ebben a cipőben jár most a Nokia is, de egyelőre nem hozták nyilvánosságra a kért összeg nagyságát.
Kapcsolódó cikkek
- 1 ms 27"-es Viewsonic LCD
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Megérkezett az első Microsoft-szoftver a Nokia mobiljaira
- Versenyügyi vizsgálat készül az Apple ellen
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Magyarország lekerült a szellemi termékek védelmének amerikai figyelőlistájáról
- Jön az első Symbian 3 alapú mobiltelefon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.