A Nokia árkartell miatt pereli a nagy LCD-gyártókat
Nem újdonság, hogy a mobiltelefonok egyre olcsóbbak, ám elterjedtségükhöz és a túlkínálathoz képest azonban a közelmúltig még mindig sokszor magasnak volt mondható az áruk, különösen, ha nem valamelyik szolgáltató kínálatából vásároltuk azokat. A Nokia most bejelentett pere némi fényt vet a háttérben meghúzódó okokra. A finn gyártó szerint az egyik fő ok az egyik elengedhetetlen részegység, az LCD kijelző ára. A ma már minimális követelményként is sok ezer színt és képpontot felvonultató részegységek árának magasan tartásáért több neves gyártónak kellett összefognia, hogy egy olyan óriás, mint a Nokia se tudjon magának alacsonyabb árat kitárgyalni, annak ellenére, hogy igazi nagyfogyasztó, több százezres megrendelésekkel.
A finnek szerint a Philips, Samsung, Sharp, Toshiba, Hitachi, LG, Seiko Epson és a Chungwa Picture Tubes nem engedélyezett összefogása áll a háttérben, így pert indított egyszerre az összes gyártó ellen kartellezés gyanújával. A Nokiát igazolja már jó előre az a tény, hogy a fenti gyártók közül a az LG, a Sharp és a Chungwa Tubes már besározódott, az Egyesült Államok igazságügyi minisztériuma hasonló okokból pert indított ellenük, melyet meg is nyert, a vállalatok elismerték a kartell létrehozását, és elfogadták a kiszabott 585 millió dolláros büntetést. A 2006-ig működő kartell ellen az amerikai AT&T mobilszolgáltató is pert indított, szintén kártérítési céllal. Ebben a cipőben jár most a Nokia is, de egyelőre nem hozták nyilvánosságra a kért összeg nagyságát.
Kapcsolódó cikkek
- 1 ms 27"-es Viewsonic LCD
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Megérkezett az első Microsoft-szoftver a Nokia mobiljaira
- Versenyügyi vizsgálat készül az Apple ellen
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Magyarország lekerült a szellemi termékek védelmének amerikai figyelőlistájáról
- Jön az első Symbian 3 alapú mobiltelefon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.