Szabványosíthatják a Mozilla WebGL 3D megoldását a böngészőkön

Milkovits Gábor, 2009. december 12. 08:44

Elfogadták előzetes szabványként a Mozilla kezdeményezésére fejlesztett WebGL specifikációt, amely így a böngészőprogramok 3D alkalmazásainak jövőbeni szabványa lehet.

A WebGL segítségével a JavaScript programozók kihasználhatják a videókártyák és grafikus csipek többségének azon tulajdonságát, hogy képesek kezelni a 3D mozgóképeket. A WebGL mellett léteznek ugyan más hasonló erőfeszítések is, például a Google O3D projektje, azonban fontos megjegyezni, hogy a reménybeli szabványt minden szereplő, így még a Microsoft is elvben jóváhagyta, ráadásul bizonyítottan fut tesztváltozata a Firefox mellett a Safari-n és a Chrome-on is.

Arun Ranganathan, a WebGL szervezet elnöke a sajtónak nyilatkozva kihangsúlyozta, hogy a technológiától nem elsősorban böngészőablakban futó 3D online lövöldözős játékokat lehet várni. A leendő váltást inkább a Canvas szabvány elterjedéséhez hasonlította, amely a maga idejében forradalmasította a weboldalak grafikus elemeinek megjelenését. Ranganathan reményei szerint a végleges szabvány elfogadására akár már jövő év elején sor kerülhet.


 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59