Microsoft kontra EU: 10 év után megegyezés
A két fél hivatalosan is bejelentette, hogy megállapodásra jutottak, ezzel évtizedes harc ért véget. Az eltelt, gyakran eseménytelennek tűnő időben az álláspontos nem nagyon látszottak közeledni, és ez meg is látszik az egyenlegen, az EU összesen 1,68 milliárd eurónyi büntetést szabott ki az amerikai szoftveróriásra. Lássuk a főbb meneteket: 1198-ban a Sun vizsgálatot kezdeményez a Microsoft ellen, 2000-ben az EU a Windows Media Player adatainak visszatartása miatt vizsgálódik, 2004-ben bírságot szabnak ki, és az információk átadására kötelezik a céget. 2007-ben újabb vizsgálat kezdődik, ezúttal az előretelepített böngészők miatt, 2008-ban felemelik a 2004-es büntetés összegét, 2009 januárjában szintén a beépített Explorer kerül az asztalra, ezúttal már elmarasztalják a Microsoftot, 2009 júliusában a szoftvercég belegyezik a többi böngésző beengedésébe, majd mára úgy látja az EU, hogy a Microsoft a gyakorlatban is teljesítette elvárásait, a rendszer működik, így eláll a további vizsgálattól. Mindeközben számtalan kisebb-nagyobb cég száll be a vizsgálatokba, önként ajánlkozva az anyaggyűjtésbe a Microsoft ellen, legutóbb 2007-ben az Opera fejlesztője. Ahogy várható, mindkét fél elégedetten nyilatkozik a vizsgálat lezárultáról, ám az Unió azt is közölte, hogy a jövőben is rajta tartja a szemét a cégen, és még nem teljesen százszázalékosan elégedett minden területen, ám ettől függetlenül a mostani bejelentés határkő a két fél együttműködésében.
Kapcsolódó cikkek
- Reuters: az EU a jövő héten lezárja a Microsoft-ügyet
- Az európaiak nem upgrade-elhetnek Vistáról Windows 7-re
- Az EU több böngészőt szeretne a Windows 7-be
- Operával és Firefox-al érkezhet a következő Windows
- Lazít a Microsoft-megfigyelésen az EU
- A Mozilla is beszáll a Microsoft-EU perbe
- Az EU megint előveheti a Microsoftot, ezúttal az Explorer miatt
- Magyar cégek a EU-hoz fordulnak a 25 milliárdos szoftvertender miatt
- 900 millió euróra büntette az EU a Microsoftot
- Két új EU eljárás a Microsoft ellen
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.