Több százmilliós kárt okozott a T-Mobile-nak a hálózati akadozás
A T-Mobile-nak a két héttel ezelőtti hálózati akadozás mintegy 160 millió forint közvetlen kárt okozott, a teljes költség 700 millió forint, amelyben már benne vannak a felhasználóknak adott ajándékpercek is - mondta Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: "nagyon kínos történet volt, nagy erőpróba egy szolgáltató számára".
Winkler János közölte, hogy túl sok újat nem tud mondani, egy hibás szoftver feltöltése okozta a hálózati akadozást. A hiba kijavítása több órán keresztül tartott, a leállás nem volt teljes, a forgalom 28-30 százalékkal esett vissza.
Hangsúlyozta, hogy a hálózat nem omlott össze, de sokan nem tudták használni a telefonjukat. Minél jobban "belemegy" a mobiliparág az informatika világába, az ilyen jellegű hiba a szakértők szerint annál gyakrabban előfordulhat - tette hozzá.
Winkler János elmondta, az idei nagyon nehéz év volt, de a Magyar Telekom ebben az időszakban is jól teljesített, s különösen a lakossági üzletágban.
A lakossági üzletág ebben az évben már aktívan formálta a piacot, például a vezetékes-mobil ajánlatokkal, az optikai hálózatépítési program elindításával és a televíziós szegmensben.
Hozzátette: az optikai végpontok száma a tervezett 240 ezerrel szemben csak 160 ezer lesz év végére. Az értékesítés nagyon döcögve kezdődött, de egy gyors tanulási folyamat után javult a helyzet, az eladásai arány már eléri a 6-8 százalékot. A nemzetközi átlag 8-10 százalék.
A vezetékes hangpiacon csökkenő kereslet mellett stabilizálta a részesedését a társaság, a vezetékes internet esetében enyhe növekedést ért el, a tv-piacon pedig nagyon jelentős javulás következett be.
A Magyar Telekom T-Mobile üzletága a mobilpiacon 0,43 százalékponttal növelte részesedését az idén a forgalmazásban résztvevő aktív SIM-kártyák számát tekintve. A november végi 44,64 százalékos piaci részesedésével pedig újra 10 százalékponttal előzi meg a második szolgáltatót.
Winkler János hangsúlozta, hogy az idén tisztult a piac, s az előfizetők száma alapvetően azért csökkent több mint 500 ezerrel, mert a szolgáltatók megszabadultak az inaktív állományuktól. Reményét fejezte ki, hogy a piac megmarad ezen a pályán, s a tiszta pozíciókat nem rontják el a szolgáltatók ingyen SIM-kártya osztogatással.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobilinternet-piacon 46,7 százalék a részesedésük, míg az 1 gigabyte feletti adatcsomagok esetében 51,5 százalék.
A társaság jelenleg 20,3 százalékos részesedése van a televíziós piacon, s 500 ezer előfizetővel most második a UPC után.
Az internet-tévés ügyfelek száma 10-ről 60 ezerre bővült, ami Winkler János szerint nagyon fontos, mert egyrészt ez az első igazi interaktív szolgáltatás, másrészt pedig a tapasztalat az, hogy a tévé-előfizetőknek a többi szolgáltatást is könnyebb eladni.
Kapcsolódó cikkek
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A T-Mobile és Ericsson: vonzó sajtóbemutató az 50 Mpbs-os LTE-ről
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- A fogyasztóvédők beperelték a T-Mobile-t
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- A T-Mobile-nál keddtől kapható az androidos Sony Ericsson Xperia X10
- Július 1-jétől automatikus roaming adatlimit T-Mobile-osoknak az EU-s országokban
- Sikeres a T-Mobile és az Ericsson LTE-tesztje
- Tovább nőtt a mobilinternetezők száma januárban
- Az adatforgalom bővülése generálja a mobilpiac növekedését
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.