Steve Jobs a világ legjobb CEO-ja
A neves magazin elkészítette a világ legjobb CEO-inak a rangsorolását, melynek élén Steve Jobs áll. A zsűri a vezetők munkásságának ideje alatt bekövetkezett gazdasági növekedést vette alapul a kiértékeléskor, s így esett a választás a számítógépgyártó első emberére.
Steve Jobs 1997 óta olyannyira megerősítette a vállalatot, hogy annak piaci értéke 3118%-al megemelkedett, ami 150 milliárd dollárt jelent. Pontosan ez a gazdasági siker juttatta őt az első pozícióba, ugyanis egyetlenegy konkurense sem tudott elérni ilyen eredményt. Az első öt között olyan nevek szerepelnek még, mint Yun Jong-Yong a Samsungtól, Alexey Miller, a Gazprom első embere, John Chambers, a Cisco vezére és Mukesh Ambani, a Relianec acélvállalat feje.
November elején a Fortune magazin is Steve Jobsnak ítélte az évtized legjobb CEO-ja címet.
Kapcsolódó cikkek
- Születésnapi ajándék Steve Jobsnak
- Apple közgyűlés: versenypoziciók miatt továbbra is minden bizonytalan
- Szervezeti változások a Toshiba budapesti irodájánál
- A Telenor műszaki vezérigazgató-helyettese a pakisztáni leányvállalatnál folytatja karrierjét
- Vizsgálják a hatóságok az Apple új előfizetési rendszerét
- Google One Pass kontra AppleStore - 10 százalék a 30-cal szemben
- Fókuszban az informatikai vezetők
- Az Apple egy keveset enged: a kiadókból érkező előfizetők befizetéseit nem vámolja meg
- Új vezető a Siemens magyar kommunikációs csapatában
- Távozik a Deutsche Telekomtól a külföldi tevékenység vezetője
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.