Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
A holland Philips elektronikai vállalat - a világ egyik vezető fényforrásgyártója - 260 millió euró adózott eredményt ért el a tavalyi negyedik negyedévben, az egy évvel korábbi 1,179 milliárd euró veszteség után - közölte a cég hétfőn.
A Magyarországon is gyártó Philips értékesítése 3,4 százalékkal, 7,263 milliárd euróra csökkent, a megelőző év negyedik negyedében 7,623 milliárd euró volt. Az EBITA (adó-, és kamatfizetés, illetve amortizáció előtti) eredmény 662 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 26 millióról.
Az elmúlt év egészében az előzetes adatok szerint 23,2 milliárd euró volt az értékesítés, 11 százalékkal maradt el a 2008. évitől. Az EBITA 1,050 milliárd euró lett, 41 százalékos növekedéssel az egy évvel korábbihoz képest. Az adózott eredmény 424 millió euró, egy
évvel korábban még 92 millió eurós veszteséget termelt a cég.
A Philips adózott eredménye 176 millió euró volt a harmadik negyedévben. Az értékesítés 5,621 milliárd euró lett, ez meghaladta a második negyedévit, de elmaradt a tavalyelőtti harmadik negyedévi 6,334 milliárdtól.
A második negyedévi adózott eredmény 45 millió euró volt, egy évvel korábban még 735 millió eurót tett ki. Az értékesítés 19 százalékkal 5,23 milliárd euróra csökkent a tavalyelőtti második negyedév 6,463 milliárd eurójához képest.
A tavalyi első negyedévben 57 millió euró volt a cég nettó vesztesége az egy évvel korábbi, 294 millió euró adózott eredmény helyett. Az értékesítés 5,075 milliárd eurót ért el, ez 15 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A tavalyi negyedik negyed végén a Philips 5474 fővel foglalkoztatott kevesebbet világszerte, mint egy évvel korábban. Ezzel dolgozóinak létszáma a tavalyi év végén 115 924 volt.
A Philips székesfehérvári gyárának hatékonysága 30 százalékkal emelkedett tavaly február óta, amikor a Philips új termékek gyártását és végszerelését hozta Székesfehérvárra - egyik legfontosabb, szórakoztató elektronikai termékeket összeszerelő európai központjába -, és csúcsidőszakban dolgozóinak létszáma ismét meghaladhatja a kétezret.
A Philips Kft. novemberben és decemberben több mint 30 dolgozónak mondott fel, mintegy 300 száz kölcsönzött dolgozó pedig nem kapott szerződéshosszabbítást a székesfehérvári tv-gyárban. Blazsevácz Péter, a Philips kelet-közép- és dél-európai kommunikációs vezetője az MTI-nek akkor elmondta: korlátozott létszámcsökkentésről van szó, mivel strukturális változások voltak a gyárban. A bérelt dolgozói állományról elmondta, hogy változásának szezonális okai vannak.
A Philips Tamásiban világítástechnikai gyárat üzemeltet.
A Philips a világ egyik első számú fényforrásgyártója, az egyik a három legnagyobb gyógyászati berendezésgyártó közül és Európa legjelentősebb fogyasztási elektronikai gyártója.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a Philips profitja az első negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Február óta harminc százalékkal emelkedett a Philips hatékonysága
- A Philips profitja 16-odára csökkent
- 48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.