Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
A holland Philips elektronikai vállalat - a világ egyik vezető fényforrásgyártója - 260 millió euró adózott eredményt ért el a tavalyi negyedik negyedévben, az egy évvel korábbi 1,179 milliárd euró veszteség után - közölte a cég hétfőn.
A Magyarországon is gyártó Philips értékesítése 3,4 százalékkal, 7,263 milliárd euróra csökkent, a megelőző év negyedik negyedében 7,623 milliárd euró volt. Az EBITA (adó-, és kamatfizetés, illetve amortizáció előtti) eredmény 662 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 26 millióról.
Az elmúlt év egészében az előzetes adatok szerint 23,2 milliárd euró volt az értékesítés, 11 százalékkal maradt el a 2008. évitől. Az EBITA 1,050 milliárd euró lett, 41 százalékos növekedéssel az egy évvel korábbihoz képest. Az adózott eredmény 424 millió euró, egy
évvel korábban még 92 millió eurós veszteséget termelt a cég.
A Philips adózott eredménye 176 millió euró volt a harmadik negyedévben. Az értékesítés 5,621 milliárd euró lett, ez meghaladta a második negyedévit, de elmaradt a tavalyelőtti harmadik negyedévi 6,334 milliárdtól.
A második negyedévi adózott eredmény 45 millió euró volt, egy évvel korábban még 735 millió eurót tett ki. Az értékesítés 19 százalékkal 5,23 milliárd euróra csökkent a tavalyelőtti második negyedév 6,463 milliárd eurójához képest.
A tavalyi első negyedévben 57 millió euró volt a cég nettó vesztesége az egy évvel korábbi, 294 millió euró adózott eredmény helyett. Az értékesítés 5,075 milliárd eurót ért el, ez 15 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A tavalyi negyedik negyed végén a Philips 5474 fővel foglalkoztatott kevesebbet világszerte, mint egy évvel korábban. Ezzel dolgozóinak létszáma a tavalyi év végén 115 924 volt.
A Philips székesfehérvári gyárának hatékonysága 30 százalékkal emelkedett tavaly február óta, amikor a Philips új termékek gyártását és végszerelését hozta Székesfehérvárra - egyik legfontosabb, szórakoztató elektronikai termékeket összeszerelő európai központjába -, és csúcsidőszakban dolgozóinak létszáma ismét meghaladhatja a kétezret.
A Philips Kft. novemberben és decemberben több mint 30 dolgozónak mondott fel, mintegy 300 száz kölcsönzött dolgozó pedig nem kapott szerződéshosszabbítást a székesfehérvári tv-gyárban. Blazsevácz Péter, a Philips kelet-közép- és dél-európai kommunikációs vezetője az MTI-nek akkor elmondta: korlátozott létszámcsökkentésről van szó, mivel strukturális változások voltak a gyárban. A bérelt dolgozói állományról elmondta, hogy változásának szezonális okai vannak.
A Philips Tamásiban világítástechnikai gyárat üzemeltet.
A Philips a világ egyik első számú fényforrásgyártója, az egyik a három legnagyobb gyógyászati berendezésgyártó közül és Európa legjelentősebb fogyasztási elektronikai gyártója.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a Philips profitja az első negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Február óta harminc százalékkal emelkedett a Philips hatékonysága
- A Philips profitja 16-odára csökkent
- 48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.