A Magyar Telekom lezárta az Orbitel eladását
A Magyar Telekom 2010. január 28-án lezárta azt a tranzakciót, amellyel eladta az Orbitelt, Bulgária egyik alternatív vezetékes távközlési és internetszolgáltatóját.
A Magyar Telekom 2009 novemberében írt alá szerződést a Spectrum Net AD-vel a 100%-os tulajdonában lévő leányvállalata, az Orbitel eladásáról. A tranzakció pénzügyi zárására a szükséges bulgáriai hatósági jóváhagyások megszerzése után került sor.
Az Orbitel 2006. évi megvásárlását követően a cég a Magyar Telekom leányvállalataként országos gerinchálózatot épített ki, amelyet 2008 tavaszán helyezett üzembe. A bolgár ADSL nagykereskedelmi piac megnyitását követően a saját gerinchálózatra épített ADSL-értékesítés került a stratégia fókuszába. A Magyar Telekom jelentősen javította a cég működési hatékonyságát is, egyebek közt a sikeres menedzsmentváltás és a korszerű menedzsmenttechnikák bevezetése révén. A nehéz működési feltételek és a komoly piackorlátozó intézkedések dacára a cég 2008-tól pozitív eredményt mutathat fel. Ugyanakkor a vállalat stratégiai súlya átértékelődött a piaci kilátások változása miatt.
A Magyar Telekom a cég értékesítésével kivonult a bolgár alternatív kiskereskedelmi távközlési piacról, az Orbitel gerinchálózatát pedig meglevő bolgár leányvállalata, a Novatel Bulgaria birtokába adta, nagykereskedelmi tevékenység céljaira.
Kapcsolódó cikkek
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
- A Magyar Telekom lezárja a vitatott 2007. üzleti évét is
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.